فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو» ،

روند کند تولید با موانع موجود بر سر بازرگانی قطعات

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی گفت: از آن جا که بحث بازرگانی قطعات و واردات در فرایند تولید به شدت تاثیرگذار است باید نسبت به پیش بینی سازوکارهایی در این زمینه با هدف آسان کردن روند فعالیت ها اقدام کرد.

روند کند تولید با موانع موجود بر سر بازرگانی قطعات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳:۰۰

    احمدرضا رعنایی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  با بیان این مطلب افزود: روند دشوار بازرگانی قطعات به بهانه حمایت از تولید داخل در حالی است که لازم است تیمی متشکل از کارشناسان ضرورت واردات برخی از قطعات را مورد بررسی قرار دهند.
    وی تصریح کرد: در این شرایط در صورت تایید از سوی تیم کارشناسی مبنی بر این که قطعه در داخل به اندازه تقاضای مورد نیاز کشور بوده و به لحاظ کمی و کیفی، قابلیت تولید وجود دارد باید نسبت به محدود کردن واردات برخی از قطعات اقدام کرد.
    رعنایی افزود: همچنین لازم است توان تولیدکنندگان داخلی تقویت شود تا قادر به هزینه کرد جهت توسعه طرح های توسعه ای و واحدهای تحقیق و توسعه خود باشند. اما آن دسته از قطعاتی که قطعات واسطه ای به شمار می روند و تولید داخلی یا نیاز داخل را تامین نمی کند و همچنین از نظر کیفیت جوابگو نیست و یا فناوری تولید آن قطعه و مواد خام مورد نیاز آن در اختیار نیست باید نسبت به واردات آن اقدام شود تا خط تولید قادر به تکمیل شدن بوده و کسری قطعه ای برای خط تولید وجود نداشته باشد.
    عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با تاکید بر این که بازرگانی قطعات به طور قطع در فرایند تولید تاثیر گذار خواهد بود، تصریح کرد: از ان جا که قیمت ها سالیانه افزایش نمی یابد این روند منجر به کاهش توان تولیدکنندگان خواهد شد در چنین شرایطی ورود قطعات چینی و هندی انگیزه قطعه سازان را کاهش داده و در نهایت منجر به توقف خطوط تولید آن ها می شود در این شرایط باید سازوکاری با هدف افزایش تعرفه واردات قطعاتی که مشابه آن ها در داخل کشور تولید می شود، تعریف شود در این شرایط خودکفایی در داخل محقق خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط