فونیکسریمکسبهتام

تولید سوخت هیدروژنی قابل بازیافت

عصر خودرو- یک شرکت استرالیایی فناوری جدیدی را ابداع کرده است که در آن هیدروژن در قالب یک چرخه قابل بازیافت عرضه می شود و می توان آن را دقیقا مشابه بنزین حمل و نقل و با استفاده از پمپ ها مورد استفاده قرار داد.

تولید سوخت هیدروژنی قابل بازیافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  این فناوری امکان رانندگی بلندمدت با خودروهای برقی و سوخت گیری سریع را فراهم کرده و به سادگی در زیرساخت های موجود در پمپ های بنزین پیاده سازی می شود.

    محققان با استفاده از این شیوه جدید، هیدروژن را در یک حالت پایدار مایع تثبیت کردند که 60 درصد آن آب است. این ویژگی، حمل و نقل و نگهداری هیدروژن را بسیار ساده می کند و بزرگترین مانع استفاده گسترده از هیدروژن را از میان بر می دارد.
    به گفته محققان هزینه پرکردن یک باک از این سوخت هیدروژنی نصف هزینه یک باک بنزین است و مسافتی که می توان با این مقدار سوخت هیدروژنی طی کرد، دو برابر مسافتی است که با بنزین طی می شود.
    نکته قابل توجه این است که سوخت هیدروژنی بر خلاف بنزین هیچ نوع گاز گلخانه ای یا مضری را در طبیعت آزاد نمی کند.
    برای استفاده از این نوع سوخت کافی است باک خودرو با یک باک دیگر که کاملا مشابه و با اندازه باک فعلی آن است جایگزین شود. این باک جدید دارای یک مکانیزم جانبی است که مقداری کاتالیزور شیمیایی را درون آن آزاد می کند.
    به گفته محققان این سوخت هیدروژنی مایع حاوی تنها 3 درصد هیدروژن است و 97 درصد آن را مواد مکمل تشکیل می دهد. پس از آزاد شدن کاتالیزور هیدروژن از سایر ترکیبات سوخت جدا شده و مستقیما به سلول سوختی هدایت می شود تا در آنجا به توان الکتریکی تبدیل شود.
    نکته قابل توجه این است که 97 درصد باقی مانده از سوخت قابلیت بازیافت دارد و در هنگام سوخت گیری مجدد، ابتدا این ترکیبات از باک خارج شده و سپس سوخت جدید وارد باک می شود. این سوخت مصرف شده درون تانکرهایی ذخیره شده و در مرحله بعد شرکت تامین کننده سوخت این تانکرها را به کارخانه تولید سوخت منتقل می کند. در آنجا این ترکیبات مجددا با هیدروژن ترکیب شده و سوخت قابل استفاده تولید می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو