فونیکسریمکسبهتام

گام های عربستان برای استفاده از سوخت هیدروژنی

عصر خودرو- عربستان سعودی برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و کاهش آلایندگی شهرهایش از برنامه احداث نخستین جایگاه سوخت هیدروژنی برای خودروهای هیدروژن سوز خبر داد.

گام های عربستان برای استفاده از سوخت هیدروژنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت بزرگ نفتی آرامکو و شرکت آمریکایی (Air Products & Chemicals) پنجشنبه شب برای ساخت این جایگاه که با سلول های سوخت هیدروژنی کار می کند، به توافق رسیدند.
    این جایگاه سوخت قرار است در سه ماهه دوم سال 2019 آماده بهره برداری شود و شرکت ژاپنی «تویوتا» خودروهایی را که با سوخت هیدروژنی کار می کند، برای استفاده از این جایگاه تامین خواهد کرد.
    مدت هاست، موضوع استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت پاک برای جایگزینی بنزین یا گازوئیل مطرح است، اما سوزاندن مستقیم آن در موتورهای خودروهای فعلی ممکن نیست و باید تغییراتی در طراحی آنها انجام شود.
    هیدروژن مایع بر خلاف هیدروژن گازی چندان خطرناک نیست، اما برای این منظور، باید دمای محیط به منفی 253 درجه کاهش یابد و این امر یک چالش جدی و نیازمند اعمال استانداردهای امنیتی ویژه ای است.
    در حال حاضر، همچنین قیمت خودرو و سوخت هیدروژنی بسیار بالاتر از خودروهای معمولی است و چالش دیگر استفاده از این ماده این است که هم قیمت خودرو و هم هزینه سوخت آن کاهش یابد.
    عربستان سعودی در چارچوب چشم انداز موسم به «2030» به انرژی های پاک و تجدید پذیر روی آورده است و درصدد است با استفاده از انرژی‌های باد و خورشید تا سال 2023 میلادی ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر خود را به حدود 10 گیگا وات برساند، این میزان انرژی معادل روزانه سوخت 80 هزار بشکه نفت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط