فونیکسریمکسبهتام

حمل و نقل عمومی شهر زنجان هوشمند می شود

عصر خودرو- شهردار زنجان گفت: سیتسم حمل و نقل شهری زنجان از حالت سنتی خارج و هوشمند سازی می شود که مشارکت مردم در این بخش نقش اساسی دارد.

حمل و نقل عمومی شهر زنجان هوشمند می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مسیح الله معصومی جمعه شب در مراسم اولین یادمان قربانیان حوادث ترافیکی استان زنجان افزود: یکی از وظایف شهرداری ایجاد زیر ساخت و بسترهای حمل ونقل ترافیکی است و در کنار آن پلیس راهور نیز با مدیریت محورها و مسیرهای درون و بیرون شهری با ایجاد نظم و انضباط در جهت ایمنی و سلامت خانواده ها تلاش می کنند.
    وی اظهار داشت: هم اکنون مشکلاتی در ارتباط با نحوه استفاده از خودرو و عدم رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب شده حجم و آمار تصادفات در کشور قابل توجه باشد.
    این مسئول ادامه داد: آمار های سال گذشته از افزایش شمار کشته شدگان و مجروحان حوادث رانندگی به رغم تلاش های شهرداری و پلیس راهور، نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای متولی امر حکایت دارد.
    معصومی افزود: بر این اساس شهرداری، پلیس راهور، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط وظیفه سنگینی در ایجاد بسترهای ایمن و آرام در سطح جاده ها و فرهنگ سازی لازم بر عهده دارد.
    وی خاطرنشان کرد: شهرداری با افتتاح اولین پیاده راه شهر زنجان رویکردی نوین در مدیریت شهری با نگاه انسان محور را مورد توجه قرار داد و تلاش دارد در لایه های مختلف، شهری این موضوع لحاظ شود.
    این مسئول ادامه داد: شهرداری بنا دارد هسته مرکزی شهر را از حضور بیش از اندازه وسلیه نقلیه موتوری خالی کند و بر محور انسانی تاکید دارد.
    شهردار زنجان تاکید کرد: اگر شهروندان در هسته مرکزی شهر از باب وسلیه نقلیه دچار مشکلاتی می شوند نگرانی وجود ندارد، چرا که باید پذیرفت این بخش شهر جای تردد خودروهای بیش از اندازه نیست.
    وی اظهار داشت: شهرداری درصدد کاهش آسیب ها در لایه های مختلف شهری است بر این اساس شمار ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان در مراسمی افزایش یافته و اتوبوس و تاکسی هوشمند می شوند
    معصومی افزود: با این کار عموم شهروندان می توانند بدون استفاده از وسلیه نقلیه شخصی به راحتی از ناوگان حمل و نقل عمومی به راحتی استفاده کنند.
    شهردار زنجان ادامه داد: اجرای این برنامه ها و تامین زیر ساخت تهای لازم آن از سوی شهرداری می تواند حمل و نقل عمومی بهتری را برای تردد شهروندن ایجاد کنند و تحقق این امر مستلزم همکاری آنان است.
    وی تاکید کرد: شهرداری زنجان موضوع هوشمند سازی را در شهر زنجان با جدیت دنبال می کند و برای رعایت ضوابط مقررات راهنمایی و رانندگی نیز مرکز کنترل ترافیک را در ابتدای سال جاری افتتاح کرد.
    این مسئول شهری خاطرنشان کرد: در این مرکز مانیتورینگ های مجهزی نصب شده و 24 ساعت فعال است و در این میان عوامل شهردار ی و پلیس راهور نحوه ترددها را رصد می کنند.
    معصومی افزود: هم اکنون دوربین های سرعت خوان در سطح شهر نصب و علاوه بر ان نیز چهارراهها نیز هوشمند سازی شده است.
    معصومی یادآور شد: دوربین هایی نصب خواهد شد که عبور از خط عابر پیاده را بلافاصله به مرکز کنترل ترافیک انتقال می دهد و پلیس راهور نیز با متخلفان اعمال قانون خواهد کرد.
    وی خاطر نشان کرد: شهروندان به این مهم توجه کنند که سیستمی طراحی شده از طریق پیامک اخطار و اعمال قانون به شهروندان اطلاع رسانی می شود.
    شهر زنجان به عنوان مرکز استان 420 هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو