فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه:

مشکلی در تامین قطعات خودروهای فعلی در دست تولید وجود ندارد

عصر خودرو- عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان گفت: ۲ خودروساز بزرگ کشور اکنون روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند و برای تامین قطعات این تعداد خودرو هیچ مشکلی وجود ندارد.

مشکلی در تامین قطعات خودروهای فعلی در دست تولید وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «رضا رضایی» افزود: با وجود تحریم ها، درهای واردات کالا بویژه قطعات خودرو به روی کشور بسته نشده است ضمن آنکه قطعه سازان راه خود را در این شرایط به خوبی بلدند..
    وی در عین حال یادآور شد که تامین قطعات با صرف چهار تا پنج درصد هزینه های بالاتر و سختی نقل و انتقال پول همراه است.
    عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان اظهار داشت: بطور نمونه اکنون با چینی ها کار می کنیم و همین هفته گذشته پول به حساب برخی شرکای چینی واریز و اجناس مورد نیازمان را دریافت کردیم.
    رضایی تاکید کرد: در این شرایط اگر دولت گام به میدان بگذارد، قیمت خودرو و قطعات را «عادلانه» کند و بطور مثال با عقب انداختن یک ساله یا اقساطی کردن دریافت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه ها و تامین نقدینگی برای قطعه سازان و خودروسازان به کمک آنها بشتابد، بسیاری مشکلات کاهش می یابد.
    رئیس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اظهار داشت: محدودیت های کاری روز به روز در حال افزایش است، اما اگر نقدینگی موجود باشد قادر به تامین نیازهای خودروسازان در شرایط کنونی هستیم.
    به گزارش ایرنا، آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از این است که در 6 ماه نخست امسال 540 هزار و 900 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، 16 درصد کاهش یافته است.
    در نیمه نخست امسال 27 هزار و 600 دستگاه وانت تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 15.8 درصد کاهش داشت.
    تولید اتوبوس، مینی بوس و ون در این مدت رشد داشت و با افزایشی 24.7 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 2 هزار و 193 دستگاه رسید.
    در 6 ماه نخست امسال همچنین 6 هزار و 185 دستگاه کامیون کشنده در کشور تولید شد.

    ** موافقت با افزایش قیمت برخی قطعات
    رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور نیز به ایرنا گفت: پیرو نامه ای که این انجمن هفته گذشته درباره وضعیت نابسامان صنعت قطعه سازی و خطر تعطیلی گسترده و ورشکستگی واحدها به دفتر ریس جمهوری ارسال کرد، اکنون نامه ای از سوی این دفتر به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده و مطالبات قطعه سازان در دست پیگیری است.
    «محمدرضا نجفی منش» خاطرنشان کرد: تعدیل قطعات متعلق به خودروهای کمتر از 45 میلیون تومانی منتظر اعلام نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، امری که برای تحقق آن دیر شده و هر روز دیر اعلام کردن آن زیان های هنگفتی را متوجه خودروسازان و در نتیجه قطعه سازان می کند.
    وی بیان داشت: بیش از 80 درصد قطعات خودروهای ایرانی در داخل تولید می شود و در تلاشیم با توجه به مباحثی همچون افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، افزایش قیمت برای این دسته از قطعات بگیریم.
    نجفی منش ادامه داد: با برخی از افزایش قیمت ها در یکی 2 ماه گذشته موافقت شده، اما هنوز خواسته های قطعه سازان بطور کامل اجابت نشده است.
    رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور افزود: اکنون شرکت های قطعه ساز پیگیر موضوع افزایش قیمت برای تولیدات خود هستند.
    به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد اکنون نزدیک به هزار و 500 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند.
    «رضا رحمانی» وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت رسیدگی به مشکل صنعت خودروسازی را از اولویت های خود در این وزارتخانه دانسته است؛ وی با اعلام آغاز بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو در ماههای اخیر توسط یک گروه کارشناسی در عین حال گفته «قیمت گذاری خودروها ساز وکار قانونی دارد که براساس آن تصمیم گیری می شود که فعلاً تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشده است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو