فونیکسریمکسبهتام

گلایه از عدم همکاری برای معاینه فنی خودروهای نظامی

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح کاهش، از آمادگی همه زیرمجموعه‌های شهرداری برای کنترل آلودگی هوای تهران خبر داد و خواستار همکاری دیگر دستگاهها از جمله پلیس راهور و وزارت راه در این زمینه شد.

گلایه از عدم همکاری برای معاینه فنی خودروهای نظامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی در جلسه شورای مدیران این معاونت از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ برای اجرای طرح کاهش خبر داد و گفت: این طرح از روز اول آبان شروع شده و همه خودروهایی که در تهران تردد دارند بعد از این باید معاینه فنی داشته باشند و گرنه توسط پلیس جریمه می‌شوند. از روز شنبه هفته جاری نیز اعمال جریمه‌ها آغاز شده است.

    وی گفت: در همین مدت هم اجرای طرح کاهش با برکاتی روبه‌رو بوده که آثار آن را در هوای تهران دیده‌ایم و امیدواریم با همکاری همه نهادها و مردم، شاهد ادامه بهبود کیفیت هوا در ماههای پیش رو باشیم.

    پورسیدآقایی در این جلسه در مورد باز شدن نرده‌های چهارراه ولیعصر ونیز  با اشاره به لزوم ترجیح پیاده بر سواره در شهر، گفت: معلوم نیست چه منطقی بر این کار حاکم بوده که ما کار را برای خودروها راحت کنیم اما شهروندان معلول و خانم‌های باردار و افراد سالمند را به زحمت زیاد بیندازیم. الان مردم که شب از اتوبوس‌های BRT پیاده می‌شوند، باید از روی نرده‌ها بپرند؛ چرا باید اینطور باشد؟


    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: با توجه به نبود امکان گردش‌ به‌ چپ در این تقاطع و وجود زمینه‌های تردد امن عابر در چهارراه ولیعصر، دستور داد چراغ‌های عابر پیاده نیز در این معبر نصب شوند و نیروهای پلیس راهور نیز در شروع کار برای هدایت خودروها و عابران حضور پررنگی داشته باشند.


    وی همچنین از مسئولیت‌پذیری برخی سمن‌ها که در روزهای اخیر با حضور در محل تقاطع به ترغیب شهروندان برای رعایت نظم در عبور و مرور پرداختند، تشکر کرد.


    سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم از رهاشدگی و عدم کنترل خطوط ویژه اتوبوس تندرو شرکت واحد توسط پلیس راهور انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

    به گفته سنندجی، ورود بی‌رویه موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی، عملا خط ویژه را بی‌معنا کرده و انتظار داریم پلیس راهور در این زمینه فعالانه‌تر برخورد کند.

    شهیدزاده سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این جلسه با توجه به ابهاماتی که در خصوص میزان تاثیر جداگانه باد و باران و کنترل معاینه فنی مطرح شده بود، گزارش داد: با مقایسه شرایط مهر و آبان امسال با سال گذشته، مشخص شد که در سال گذشته در این دو ماه 2 روز بارانی داشته‌ایم که امسال ده روز افزایش داشته و به 12 روز رسیده است اما تعداد روزهای ناسالم، 20 روز کمتر شده است که نمی‌تواند صرفا ناشی از بارش و تغییرات جوی باشد.


    وی همچنین درباره تاثیر باد نیز توضیح داد: اگرچه به‌طور کلی باد می‌تواند بخشی از آلودگی هوا را به بیرون از شهر منتقل کند، ولی اتفاقا امسال وجود باد شدید در نیمه اول مهر باعث شد که در برخی روزها گردوخاک از اطراف به تهران بیاید و شاهد چند روز ناسالمِ ناشی از گردوخاک باشیم.


    حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران هم از بازدید 1324 خودروی سنگین در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در مجموع بازدیدهایی که در این مدت داشته‌ایم، 346 مورد در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند و جمعا 468 مورد هم به علت دودزایی یا نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند. معاینه فنی این خودروها ابطال و برای اعمال در سیستم به سازمان راهداری ارسال شده است. وی همچنین از عدم همکاری نهادهای نظامی برای بازدید خودروهای این نهادها گلایه کرد و خواستار پیگیری برای حل این مشکل شد.

    بنا براعلام  روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، در این جلسه همچنین مراسم تکریم حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و معارفه شهیدزاده و تکریم جوادی مدیرعامل شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو و معارفه سفندارمذ، سرپرست‌های این دو شرکت برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو