فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای:

به تماس‌های امداد خودرو به منازل اعتماد نکنید

شماره ۱۰۰۰۰۱۵۹۳ تنها راه دسترسی به اطلاعات امدادگران

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای با اشاره به اینکه شماره ۱۰۰۰۰۱۵۹۳ تنها راه دسترسی به اطلاعات امدادگران است، گفت: به هیچ عنوان به تماس‌هایی که به عنوان انجام امداد خودرو و تخفیف‌هایی که امداد خودرو در منازل انجام می‌شود اعتماد نکنید، زیرا که انجام صنفی هیچ فعالیتی در این بخش انجام نمی‌دهد.

به تماس‌های امداد خودرو به منازل اعتماد نکنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

     سید مهدی حسینی  بیان کرد: وجود ما‌فیا در امداد خودرو جاده‌ای بسیار خطرناک شده است و این امر باعث شده که هزینه‌های بسیار زیادی به مردمی که در جاده‌ها مانده‌اند تحمیل شود و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

    وی در ادامه افزود: اسم امداد خودرو باید برای مردم و جاده آرامش ایجاد کند، ولی متاسفانه هم اکنون وجود این اسم برای مردم ناهنجاری‌هایی ایجاد کرده و اکثر استفاده کنندگان از امداد خودرو گله‌مند هستند.

    رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای تصریح کرد: هم اکنون 11 هزار نفر امداد خودرو در کشور به دلیل وجود مافیا زیر سوال رفته‌اند.

    حسینی با اشاره به اینکه امداد خودرو جاده‌ای از سال 1394 تاسیس شده است گفت: امداد خودرو تمامی شرکت‌های زیر نظر خود را مجوز دار کرده است و هم اکنون تنها 30 شرکت عضو رسمی انجمن صنفی امداد خودرو هستند.

    وی عنوان کرد: در طول 3 سال گذشته به دنبال حقایق بودیم و سعی کرده‌ایم با برخورد تخلفات در این صنف مردم را از خود و انجمن صنفی امداد خودرو راضی نگه دارم.

    رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای با بیان اینکه هم اکنون یکی از معضلات مردم و رانندگانی که در جاده‌ها هستند شناسایی کردن یک امداد خودرو با صلاحیت و رسمی است گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در این صنف بالا بودن نرخ‌های امداد خودرو است به طوری که برخی از امداد خودرو‌ها ماشین‌های خراب شده در جاده‌ها را با قیمت‌های گزاف حمل می‌کنند.

    حسینی اظهار کرد: در طول یکسال گذشته بعد از مکاتبات بسیار با دستگاه‌های اجرایی توانسته‌ایم برای اولین بار در این صنف دستگاه پوز ایجاد کنیم و هم اکنون رانندگان می‌توانند به راحتی با قیمت‌های رسمی تعیین شده از وسایل امداد خودرو استفاده کنند و همین موضوع مانع تخلف در جاده‌ها توسط رانندگان امداد خودرو می‌شود.

    وی درخصوص قیمت مصوب در دستگاه‌های پوز، یادآور شد: در این بخش حمل خودرو تا 10 کیلومتر رایگان است و تنها قیمت اولیه و ورودی از راننده دریافت می‌شود.

    رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای توضیح داد: خودرو‌ها دراین صنف تبدیل به سه بخش شده است و نرخ پایه بر اساس طبقه‌بندی‌های صورت گرفته 55 تا 70 و الی 120 هزار تومان است.

    حسینی ادامه داد: متاسفانه در ایران دو مشکل اساسی وجود دارد اول آنکه رانندگان از قانون و حقوق خود اطلاعی ندارند و دوم آنکه اطلاع رسانی از قانون صورت نگرفته و شهروندان آشنائیتی با حقوق شهروندی خود ندارند.

    وی در ادامه بیان کرد: امدادگران در جاده‌های کشور دارای 4 هزار دستگاه هستند و مردم می‌توانند با دادن یک پیامک به سامانه 100001593 از تمامی اطلاعات امدادگر مطلع شوند.

    رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای گفت: رانندگانی که در جاده مانده‌اند می‌توانند با ارائه یک پیامک به شماره 100001593 بلافاصله اسم و اطلاعات امداد گر را دریافت کنند و در صورتی که اس ام اسی از نام و یا اطلاعات امدادگر دریافت نشد این فرد متخلف است و عضو رسمی انجمن نیست همچنین می‌توانند رانندگان با شماره 1593 در سراسر کشور اطلاعات امدادگر را دریافت کند.

    حسینی با اشاره به اینکه امدادگران را به دو بخش درجه 1 و درجه 2 تقسیم کرده‌ایم اظهار کرد: امدادگران درجه 1 امتحانات امدادگری را داده‌اند و موفق به دریافت سر دوشی شده‌اند همچنین امدادگران درجه 2 برای اولین بار در رشته امدادگری امتحان داده‌اند و در پایه دوم قرار دارند. هزینه‌های پرداخت برای امدادگران درجه 1 نیز 10 درصد بیش از سایر امدادگران است.

    وی توضیح داد: برای اولین بار انجمن صنفی توانسته است یک اپلیکیشن طراحی کند که در آن لوازم یدکی، خدمات (حمل و امداد)، سرویس درب منزل، کارت‌های اشتراک امدادگران خدمات امدادگری در این اپلیکیشن ایجاد شده است و رانندگان می‌توانند تمامی خدمات لازم را از این اپلیکیشن دریافت کنند.

    رئیس انجمن صنفی امداد خودرو جاده‌ای تاکید کرد: در این اپلیکیشن تمامی نرخ‌ها به صورت مصوب تعیین شده است، اما نرخ لوازم یدکی خودرو به دلیل نوسانات موجود در تورم قیمت ثابتی ندارد.

    حسینی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن امداد خودرو اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای نصب این اپلیکیشن عدد 5 را به 100001593 بفرستند و خوشبختانه تمامی قطعات لوازم یدکی در این اپلیکیشن و سامانه دارای 6 ماه گارانتی است همچنین در این اپلیکیشن خرید و فروش خودرو‌های نو و تصادفی طراحی شده و ما یک بازار کامل برای تمامی متقاضیان و رانندگان فراهم کرده‌ایم.

    وی عنوان کرد: ما سعی کرده‌ایم با بخش خصوصی در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشیم، اما متاسفانه وجود مافیا در این حوزه مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

    رئیس انجمن صنفی امداد خودرو خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان به تماس‌هایی که به عنوان انجام امداد خودرو و تخفیف‌هایی که امداد خودرو در منازل انجام می‌شود اعتماد نکنید، زیرا که انجام صنفی هیچ فعالیتی در این بخش انجام نمی‌دهد برخی از تلفن‌ها به متقاضیان انجام شده و با دریافت 218 هزار تومان اعلام معاینه فنی می‌کنند در صورتی که تمامی این ارقام دروغ است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو