فونیکسریمکسبهتام

سندنمره کاران خودرو دستگیر شدند

عصر خودرو- معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گروهی از سارقین حرفه ای خودرو موسوم به سندنمره کار و کشف بیش از ۲۰ دستگاه خودرو مسروقه از آنان خبر داد.

سندنمره کاران خودرو دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  مدتی قبل کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه فروش خودروهای مسروقه به شیوه سندنمره، با تشکیل گروهی از مجرمان و سارقان اقدام به سرقت خودرو در مناطق شمال شهر تهران کرده و در ادامه با انتقال خودروهای مسروقه به مناطق غربی کشور ارکان هویتی خودروهای مسروقه را تغییر داده و نهایتا خودروهای سند نمره شده را پس از انتقال به شمال غرب کشور ، توسط گروه دیگری از همدستان خود به فروش می رساندند.

    در تحقیقات ماموران مشخص شد که سرکرده گروه بنام داوود در مرحله اول با شناسایی خودروهای تصادفی دارای خسارت سنگین اقدام به خرید آنها می کرد و سفارش سرقت خودروهای مشابه آنها را به سایر اعضای گروه می‌داد و حلقه دوم این گروه که وظیفه سرقت خودروها بر عهده آنها بود اقدام به سرقت خودروها ، عمدتا در مناطق شمال شهر تهران کرده و خودروها را به دستور سرکرده  گروه به غرب کشور منتقل می کردند ؛ در مرحله سوم عضو دیگری از گروه نسبت به تغییر ارکان هویتی خودرو اقدام می کرد . نهایتا ، با تکمیل حلقه سوم و تغییر ارکان هویتی خودروهای مسروقه ، خودروها برای فروش به شمال غرب کشور انتقال داده شده و در آنجا به شیوه سندنمره به فروش می رسیدند.

    با شناسایی کامل زنجیره اقدامات این گروه از مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه سرکرده گروه در یکی از استان های غرب کشور اقدام به دستگیری داوود کردند ؛ در زمان دستگیری ، یک دستگاه خودرو پژو پارس از متهم کشف شد که در بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت در شهر تهران است.
    متهم اصلی پرونده در تحقیقات پلیسی منکر هرگونه فعالیت مجرمانه در زمینه سرقت خودرو شد اما با توجه به اقدامات پلیسی کاملی که انجام شده بود ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی در مرحله دوم اقدام به دستگیری دو متهم دیگر در این پرونده کردند که وظیفه آنها سرقت خودرو و انتقال آنها به غرب کشور بود.
    با دستگیری این متهمین و در ادامه شناسایی محل نگهداری خودروهای مسروقه، تعداد 10 دستگاه از انواع خودروهای مسروقه کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
    در ادامه کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه یکی دیگر از اعضای اصلی گروه در شهرستان اصفهان که وظیفه تغییر ارکان هویتی خودرو را بر عهده داشت، این متهم را نیز دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. نهایتا سه عضو دیگر گروه نیز در استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند که در زمان دستگیری تعداد دو دستگاه خودروی پژو پارس و زانتیا از آنها کشف شد که مشخص شد این خودروها نیز دارای سابقه سرقت در شهر تهران هستند.
    براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر شناسایی و دستگیری این گروه از مجرمان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و فروش آنها به شیوه سند نمره گفت: در ادامه تحقیقات تکمیلی، تاکنون بیش از 20 دستگاه انواع خودروی مسروقه از متهمین کشف و با شناسایی صاحبان آنها ، برابر روال قانونی به مالباختگان بازگردانده شد و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان کماکان در دستور کار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو