فونیکسریمکسبهتام

دوچرخه هایی که قرار بود کشت پور را به بهشت برساند

عصر خودرو- پس از گذشت چند ماه از رونمایی دوچرخه‌های اشتراکی و عدم بهره برداری از آنها، قرار بود امروز ۲۱ آبان دوچرخه‌ها در منطقه دو تهران بهره برداری شوند که این افتتاح هم لغو شد.

دوچرخه هایی که قرار بود کشت پور را به بهشت برساند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مرداد ماه سال جاری طی تفاهمنامه ای با شرکت «بیدود» اعلام کرد که به زودی دوچرخه های اشتراکی در سطح شهر مستقر خواهند شد، و شهروندان می توانند پس از استفاده از این دوچرخه ها در هر مکانی آن را رها کنند تا سایر شهروندان هم با استفاده از آنها به مقصد خود برسند.

    پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از این دوچرخه ها که روز جمعه 26 مرداد با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسطح بودن محدوده هایی که قرار است این دوچرخه ها مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: 4 نقطه در شهر، شامل خیابان مطهری، خیابان بهشتی، بلوار کشاورز و میدان انقلاب محل‌هایی هستند که پیش بینی شده تا دوچرخه‌ها توسط شرکت متولی در گوشه و کنار این خیابان‌ها قرار داده شوند تا شهروندان بتواند با استفاده از دوچرخه به مقصد خود بروند و نیازی هم به بازگرداندن آنها به محل اصلی نیست.

    دوچرخه هایی که قرار بود کشت پور را به بهشت برساند

    بر کسی پوشیده نیست که فراوانی زمینهای مسطح در مناطق جنوب تهران بیشتر از مناطق مرکزی و شمال آن است، اما معاونت ترافیک بدون توجه به وجود بستر مناسب در مناطق جنوبی تهران، در اقدامی تبعیض آمیز برای ارائه این خدمات 4 نقطه شمالی و مرکزی تهران را انتخاب می کند که جنوبی ترین نقطه آن میدان انقلاب است.
    برنامه ریزی برای افتتاح دوچرخه اشتراکی در منطقه پرشیب تهران !

    اما نکته باریکتر از مو اینجاست که نه تنها بعد از گذشت چند ماه از رونمایی دوچرخه های اشتراکی، بهره برداری از آن توسط شهروندان انجام نشد، اما  18 آبان خبری منتشر شد که قرار است در روز 21 آبان، در منطقه دو تهران که از مناطق شمالی و پر شیب شهر است، این دوچرخه‌ها مستقر شوند و مورد بهره برداری قرار گیرند.

    انتخاب منطقه‌ای با شیب‌های فراوان، به عنوان اولین محلی که این دوچرخه‌ها مورد بهره برداری قرار می گیرند، نشان از اقدامی غیرکارشناسی است و از سویی دیگر بی توجهی به مناطق جنوب شهر علیرغم داشتن بستری بهتر برای انجام این کار و روی آوری به مناطق شمالی که شیب آنها مانع استفاده بهتر می شود، نشان از رویکرد تبعیض آمیز دارد.

    با وجود همه این شرایط، روز گذشته (یکشنبه) خبری دیگر منتشر شد که حاکی از لغو شدن و به تعویق افتادن زمان بهره برداری از این دوچرخه ها بود.
    معاونت ترافیک شهرداری تهران: در جریان راه اندازی طرح دوچرخه اشتراکی در منطقه 2 نیستیم !

    یعقوب آزاده دل مدیر واحد حمل و نقل پاک معاونت ترافیک شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این پرسش که چرا این اقدام در مناطق از پیش اعلام شده، انجام نشد و چرا زمان بهره برداری به تعویق افتاد، گفت: ما به عنوان معاونت ترافیک شهرداری تهران در جریان این اتفاق نبوده ایم، و اقدامات انجام شده با هماهنگی شهرداری منطقه 2 صورت گرفته است.

    حیدرنیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 2 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت این تصمیم اظهار کرد: آقای کشت پور شهردار منطقه 2 در این موارد پیش قدم هست، و در جلسه ای که با حضور استارت آپها بود، از طرح دوچرخه های اشتراکی استقبال کرد و به آنها گفت، به منطقه ما بیایید، فعالیت کنید و هر فضایی هم که لازم باشد در اختیار شما قرار خواهیم داد و از شما حمایت می کنیم، تا مردم بهره مند شوند.

    وی در خصوص علت به تعویق افتادن این تصمیم خاطرنشان کرد: برای بهره برداری باید برخی هماهنگی ها با معاونت ترافیک شهرداری انجام می شد که چون هنوز انجام نشده بود، این کار به تعویق افتاد و لذا تا دو هفته دیگر دوچرخه ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
    طرح نام شهردار منطقه  2 به عنوان نامزد شهرداری تهران

    گفتنی است؛ رسول کشت پور شهردار منطقه 2 یکی از 5 کاندیدای راه یافته به مرحله انتخاب شهردار تهران در هفته های اخیر بود.

    دوچرخه هایی که قرار بود کشت پور را به بهشت برساند

    در روزهای اخیر اعتراض‌های زیادی به موضع بازنشستگی وی صورت گرفته بود و او همواره اعلام کرده بود و بازنشسته نیستم.

    با ادامه یافتن اعتراضات، محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در خصوص بازنشستگی کشت پور به خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: او بازنشسته بوده، ولی با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری حکم بازگشت به کار گرفته و الان دیگر بازنشسته نیست.

    روز شنبه 19 آبان کشت پور در گفتگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی بازنشسته شده‌اید و چه زمانی حکم بازگشت به کار گرفتید، گفت: من در سال 92 با 31 سال کار بازنشسته شدم، و با ارائه مدارک جانبازی به دیوان عدالت اداری خواستار ادامه به کار شدم تا بتوانم تا به جای 30 سال ، 35 سال خدمت کنم.

    کشت پور در این گفتگو از اعلام زمان دریافت حکم بازگشت به کار خودداری می کند.

    صبح روز بعد که قرار بود کشت پور برای ارائه برنامه های خود در شورای شهر حاضر شود، با انتشار نامه ای خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از کاندیداتوری شهرداری تهران انصراف داد.

    وی در این نامه در خصوص علت انصرافش نوشته بود که چون هنوز دیوان عدالت اداری حکم قطعی برای بازگشت به کار من نداده است، و من راضی نیستم این وضعیت موجب اختلال در تصمیم شورای شهر شود، ضمن تشکر از بذل توجه آن عزیزان، در راستای تثبیت تصمیمات شورای پنجم، به نفع منتخب شورا انصراف داده و در انجام وظایف پر تلاش خود خواهم افزود.

    نکته جالب اینجاست که همزمان با انصراف کشت پور از کاندیداتوری شهرداری تهران، افتتاح طرح دوچرخه های اشتراکی در منطقه 2 تهران نیز کنسل شد !

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو