فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو ۹۷ (۱۵)

رئیس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی:هماهنگی با هدف تامین مواد اولیه قطعه سازان ضرورت فعلی صنعت قطعه

عصر خودرو- مدیرعامل آسیا لنت با تاکید بر ضرورت حمایت از روند تامین مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان گفت: تامین مواد اولیه داخلی و خارجی در حال حاضر با مشکلات جدی مواجه است که پیشنهاد می شود این نیاز هرچه سریع تر از طریق هماهنگی با انجمن های صنفی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با قیمت کشف شده در بورس کالا تامین شود.

رئیس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی:هماهنگی با هدف تامین مواد اولیه قطعه سازان ضرورت فعلی صنعت قطعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه داخلی افزود: مواد اولیه داخلی از طریق فولاد مبارکه تامین می شود که این مواد نیز از بورس کالا تامین می شود و در حال حاضر با افزایش چمگیر قیمت مواجه شده است. فرایند طولانی و طاقت فرسای ثبت سفارش، تخصیص و تایید از سوی گروه های چندگانه و در نهایت تخصیص ارز و ارسال منابع مالی هم اکنون تبدیل به معضلی برای تولیدکنندگان شده و بیم آن می رود که فعالیت  قطعه سازان داخلی نه با تحریم های خارجی بلکه از تحریم های داخلی با مشکلات جدی مواجه شده و متوقف شوند.
    وی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از قطعه سازان اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروهای انسانی خود کرده اند، تصریح کرد: از مواردی که می تواند منجر به حل مشکلات قطعه سازان شود تعدیل قیمت ها است این در حالیست که سبقت افزایش قیمت مواد اولیه داخلی از قیمت ارز و مواد خارجی بیشتر بوده که لازم است نسبت به تعدیل آن اقدام شود.
    نجفی منش بر ضرورت یک ماهه شدن پرداخت ها تاکید و اظهار کرد: پیش از این که پرداخت ها 4 ماه بود بخشی از خرید تولیدکنندگان به صورت مدت دار خرید می شد اما هم اکنون خریدهای تولیدکنندگان نقدی است بنابراین لازم است نسبت به یک ماهه شدن پرداخت ها اقدام شود که برای بهبود این وضعیت باید نسبت به اصلاح قیمت خودرو هرچه سریع تر اقدام شود.
    رئیس انجمن صنایع صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: زیان 5500 میلیارد تومانی خودروسازان در این مدت نشان از ضرورت اصلاح قیمت ها دارد. این در حالیست که بدهی های خودروسازان که از قبل وجود دارد به صورت اعتباری و یوزانس انجام شده و هم اکنون که زمان بازپرداخت آن فرارسیده باید بازپرداخت آن با قیمت ارز روز انجام شود که در عمل خودروسازان را به ورشکستگی می رساند که لازم است نسبت به تسویه آن ها به قیمت قبل اقدام تا اعتبار خودروسازان در نزد شرکای خارجی آنها حفظ شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط