فونیکسریمکسبهتام

ترافیک در جاده‌های استان همدان به‌دلیل بازگشت زائران اربعین سنگین است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده‌های استان به‌دلیل آغاز سفر‌های بازگشتی زائران از عتبات عالیات (اربعین) و محور اصلی بازگشت بودن همدان، تاکنون ۷۳۰هزار تردد وسایل نقلیه را ثبت کردیم و ترافیک سنگین است.

ترافیک در جاده‌های استان همدان به‌دلیل بازگشت زائران اربعین سنگین است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: بیشتر تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به خودرو‌های سواری است و 130 گروه‌کاری پلیس برای روان‌سازی‌ این ترافیک 24 ساعته محور‌های ورودی و خروجی به همدان را کنترل و نظارت می‌کنند.

    وی افزود: از آغاز سفر‌های اربعین 20 زائر کربلا که اکثریت هم سواره بوده‌اند در محور‌های مواصلاتی استان همدان مجروح شده‌ا‌ند. اما کشته‌ یا مجروح پیاده از زئران در آمار پلیس استان همدان ثبت نشده است.

    رئیس پلیس راه استان همدان با تاکید بر اینکه علت وقوع بیشتر تصادف‌ها در محور‌های استان همدان خواب‌آلودگی و خستگی است، گفت: حادثه منجر به فوت 2 راننده در روز‌های اخیر در گردنه اسد‌آباد هم ارتباطی به زائران اربعین ندارد و در این حادثه یک خودروی ساینا و پژو 405 به دلیل تجاوز به چپ راننده 405 با هم تصادف کردند.

    وی اظهار داشت: در این حادثه رانندگی هر 2 راننده خودرو فوت کردند و سرنشینان خودروی پژو 405 شامل 3 سرنشین مجروح شدند که مجروحیت خانم سرنشین کنار راننده شدید است(شکستگی استخوان‌ها) و فرزندان آنها مجروحیت چندان شدیدی ندارند راننده ساینا اهل ایلام و راننده پژو405 هم همدانی است که به ترتیب برای انجام امور کاری و بازدید راهی این سفر شده بودند راننده ساینا عازم تهران بود و راننده پژو 405 هم به اسد‌آباد می‌رفت.

    سرهنگ عزیزی دلیل دیگر وقوع تصادف‌ها را رعایت نکردن سرعت مطمئن در پیچ‌ راه‌های استان عنوان و افزود: رانندگی با حالت خستگی و رعایت نکردن قوانین در جاده‌های استان موجب واژگونی خودرو‌های سواری و بروز تصادف‌ها شده است.

    رئیس پلیس راه استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک بازگشت زائران عتبات(اربعین) در محور‌های استان به محل سکونتشان تا غروب روز جمعه به پایان برسد. اکنون هم بیشتر ترافیک جاده‌ای استان همدان در محور‌ جاده قدیم همدان به ساوه و تهران، جاده نهاوند به کنگاور، نهاوند به آور زمان و ملایر به اراک رصد شده است.

    وی اظهار داشت: طبق بررسی که از تردد‌ها داشتیم مشخص شد که بیشتر تردد زائران حرم مطهر امام حسین(ع) از همدان به مرز مهران بوده است و دلیل آن هم نزدیکی این مرز به استان‌های خراسان رضوی، زنجان و یزد، تهران، گیلان و غیره است. طرح نظارت ترافیکی پلیس راه استان همدان از 28 مهر‌ماه آغاز و تا 14 آبان‌ماه ادامه دارد.

    به گزارش تسنیم مسئولان شهری همدان به طور رسمی اعلام کرده‌‌اند که روزانه در حدود 50 هزار زائر در موکب‌های مردمی همدان در 3وعده غذایی پذیرایی شده‌اند. هم‌چنین بر اساس آماری دیگر از آغاز تردد زائران اربعین و حرم حضرت ابی‌عبد‌الله(ع) بیش 5 میلیون تردد خودرو‌ در جاده‌های استان همدان ثبت شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو