فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو :

چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست

با تسهیل واردات قیمت خودرو منطقی می‌شود

عصر خودرو- یک کارشناس خودرو در واکنش به آزادسازی قیمت خودرو اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گریزناپذیر است و چاره‌ای جز اجرای آن نداریم.

چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  فربد زاوه  بیان کرد: با توجه به جهش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قطعات افزایش یافته بنابراین آزادسازی قیمت خودرو و افزایش قیمت توسط خودروسازان از ابتدا باید انجام می‌شد و نباید در فرآیند کنترل بازار بر بحث قیمت‌گذاری تمرکز کنیم.

    این فعال بازار خودرو با تاکید بر این که عدم افزایش قیمت توسط خودروسازان هم ضد انگیزه سرمایه‌گذاری است و هم باعث زیان مجموعه می‌شود، گفت: افزایش تقاضای کاذب و غیرمصرفی مهم‌ترین تاثیری است که کنترل قیمت بر بازار می‌گذارد.

    او با اشاره به این که در نهایت قیمت خودرو توسط تعداد عرضه و میزان قدرت خرید مردم مشخص می‌شود، افزود: کسانی که تا کنون جلوی قیمت‌گذاری خودرو را به بهانه دفاع از حقوق مصرف‌کننده گرفته‌اند فقط دنبال افزایش رانت در این بازار هستند؛ مثل اتفاقی که در وزارت صنعت افتاد و به دنبال دفاع از حق مردم 6هزار خودرو قاچاق شد.

    زاوه ادامه داد: اگر همگام با افزایش قیمت عرضه دچار اخلال شود، مجددا در بازار هرج‌و مرج ایجاد خواهد شد و در نهایت خودروسازان مجبور به کاهش قیمت می‌شوند بنابراین همه چیز بستگی به میزان تقاضا دارد.

    این کارشناس خودرو با اشاره به علل افزایش قیمت خودرو بیان کرد: سوء مدیریت در وزارت صنعت و افزایش تقاضای مازاد و ورود زنان خانه‌دار و کارمندان جهت کسب سود در بازار از علل اصلی افزایش قیمت خودرو بود.

    او درمورد ضرر یا سود مصرف کننده در پی افزایش قیمت توسط خودروساز توضیح داد: تمام کسانی که خودرو پیش خرید کرده‌اند حتی اگر با قیمت بالا خودروی خود را تحویل بگیرند بالاخره یک روز با فروختن آن سود می‌کنند از طرف دیگر به احتمال قوی بسیاری از افرادی که خودرو پیش خرید کرده‌اند با وجود افزایش قیمت خودروهایشان را پس خواهند داد.

    این تحلیلگر بازار خودرو در واکنش به پیش‌بینی افزایش 60تا 80درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان اظهار کرد: در حال حاضر فاصله قیمت کارخانه تا بازار بیش از این عدد است و اگر قرار بر آزادسازی قیمت خودرو است، باید بگذاریم حاشیه بازار از بین برود و قیمت‌ها را شناور کنیم.

    زاوه تاکید کرد: اگر علاوه بر شناور کردن قیمت روند تولید و توزیع و واردات تسهیل شود، قیمت خودرو منطقی خواهد شد و بازار نیز به تعادل می‌رسد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو