فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری گیلان:

بیش از هفت هزار زائر با ناوگان حمل ونقل عمومی اعزام شدند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اعزام افزون بر هفت هزار زائر اربعین حسینی از استان با ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

بیش از هفت هزار زائر با ناوگان حمل ونقل عمومی اعزام شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمدرضا نازک اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده تاکنون هفت هزار و 485 نفر زائر از استان به منطقه مرزی مهران اعزام شده اند.
    وی تصریح کرد: از این تعداد هفت هزار و 485 نفر زائر از استان به مرز مهران طی 247 سفر (128 سفر عادی و 119 سفر دربستی) اعزام شدند که بیشتر این اعزام ها به ترتیب از شهرستان های رشت، لاهیجان و لنگرود به ترتیب با چهار هزار و 378 ، 907 و 645 زائر بوده است.
    به گفته نازک کار، در مجموع اعزام زائران استان و زائران کشورهای خارجی از طریق مرز آستارا تا روز گذشته حدود 19 هزار و 360 زائر به کربلای معلی بوده است.
    رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین گیلان از شهروندان خواست با توجه به این امر که تمام توان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در ایام اربعین به اعزام و بازگشت زائران اربعین اختصاص می یابد، سفرهای غیر ضروری خود را به پس از ایام اربعین موکول کنند.
    نازک کار همچنین از اعزام نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به پایانه برکت در مرز مهران جهت بررسی و نظارت بر جابجایی زائران خبر داد و گفت: برای فراهم کردن حضور شایسته زائران گیلانی مرقد امام حسین(ع) سفرهای دربستی در ایام اربعین حسینی برای مقاصدی غیر از شهرهای مرزی در استان ایلام ممنوع است و شرکت های حمل و نقل مسافر استان نیز باید این موارد را مد نظر قرار داده تا خللی در امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بوجود نیاید.
    وی همچنین از راه اندازی سامانه راهنمای اربعین از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به آدرس www.141.ir/arbaeen به منظور خدمت رسانی و رفاه حال زائران اربعین خبر داد و گفت: هموطنان می توانند در این سامانه ، اطلاعات مناسبی همچون مشاهده وضعیت جوی مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران ، مشاهده ترافیک تصاویر دوربین های نظارت تصویری ، شماره تلفن های ضروری ، امداد فنی خودروها ، پمپ بنزین ، مجتمع های خدماتی - رفاهی، مساجد و نمازخانه ها ، بیمارستان ها، تعمیرگاه ها، کارگاه های جاده ای، راهدارخانه ها و پایگاه های فنی امداد خودرو را دریافت کنند.
    وی افزود: علاوه بر سامانه فوق ، سامانه های اطلاع رسانی دیگری نظیر سامانه تلفنی 141 ، سامانه پیامکی 1000141، اپلیکیشین 141 و سایت 141 نیز پیش بینی شده که سامانه های مذکور ضمن ارائه اطلاعات مورد نیاز مسافران آماده دریافت شکایات در حوزه حمل و نقل عمومی جاده ای و راهداری می باشند.
    ** اعزام 11 هزارو 785 زائران خارجی اربعین حسینی از پایانه مرزی آستارا
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه به اعزام 11 هزار و 785 زائر خارجی اربعین حسینی از پایانه مرزی آستارا به شلمچه اشاره و بیان کرد: 11 هزار و 785 زائر خارجی اربعین کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شده و به کربلای معلی اعزام شده اند.
    وی ادامه داد: از این تعداد زائر خارجی 10 هزار و 347 نفر با 200 دستگاه اتوبوس ، 10 دستگاه مینی بوس و 103 دستگاه سواری وارد مرز آستارا شده و با همین وسائط نقلیه به مرز شلمچه عزیمت کرده اند.
    نازک کار افزود: همچنین یک هزار و 438 زائر طی سالجاری پیاده از کشورهای جمهوری آذربایجان ، گرجستان و روسیه پس از ورود به مرز آستارا با 33 دستگاه اتوبوس عازم مرز شلمچه شدند.
    سال گذشته هشت هزار و 723 زائر خراجی اربعین حسینی از مرز آستارا به کربلای مشرف شده بودند. همچنین پارسال 22 هزار زائر گیلانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده بودند.
    سه شنبه هفته جاری هشتم آبان ماه، اربعین حسینی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو