فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۲۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور نوسازی می شود

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۴۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در کشور در جهت کاهش آلودگی در کلان شهرها نوسازی می شود.

۲۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور نوسازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل زا مهر، صادق نجفی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان، اظهار داشت: هر کلان شهری می تواند بیش از 200 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی را بخرد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فضای رقابتی برای تولید موتور سیلکت برقی در سطح کشور ایجاد شده است، ادامه داد: هم اکنون ظرفیت تولید یکصد هزار دستگاه موتور سیکلت برقی در سال وجود دارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهرداری‌های کلان شهرها در راستای همیاری دولت در جهت حمایت از تولید قدم برداشته است.

    اختصاص یارانه 200 میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع کوچک

    وی با بیان اینکه کلان شهرهای کشور ظرفیت خرید بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دارند، اظهار کرد: تاکنون ظرفیت تولید سالانه 100 هزار دستگاه از این خودروها ایجاد شده که نشان از وجود بازار رقابتی در این زمینه است.

    نجفی با اعلام اینکه 30 واحد قطعه سازی هم اکنون ظرفیت تولید موتورسیکلت برقی دارد،‌ گفت: به منظور حمایت از صنایع کوچک دولت اقدام به اختصاص یارانه 200 میلیارد تومانی کرده است.

    وی با بیان اینکه شرایط صادرات برای واحدهای تولیدی در کشور مهیا شده است، اظهار کرد: دولت به دنبال کاهش فشار بر تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با هدف رونق اقتصاد ملی است.

    4 هزار واحد صنعتی اصفهان در رکود است

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: هم اکنون صنایع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که طرح های ویژه حمایتی از تولید کنندگان تصویب شده است.

    وی از فعالیت بیش از هفت هزار واحد تولید فعال در اصفهان از 11 هزار واحد تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صنایع اصفهان نیاز فراوانی به آب دارند و کمبود آب یکی از عوامل رکود صنایع است بنابراین برای رفع مشکل دسترسی صنایع استان به آب، طرح‌های زیادی اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده شهرضا با سرمایه‌گذاری حدود 80 میلیارد اشاره کرد.

    نجفی تصریح کرد: کمتر از سه میلیارد مترمکعب از 100 میلیارد مترمکعب آب مصرفی در کشور، در بخش صنعت استفاده می‌شود.

    وی گفت: طرح تبدیل شهرک رازی شهرضا به شهر صنعتی به تصویب رسیده است و مسئولان شرکت شهرک‌های استان باید در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو