فونیکسریمکسبهتام

دلبرکان غمگین بازار خودرو

عصر خودرو- چرخی در بازار خودروهای کارکرده حکایت از عمق جالب این بخش و انبوهی از محصولات متفاوت دارد که می‌توان با انتخاب آنها تجربه خرید متفاوتی داشت. در این گزارش هم ما به ۹ اتومبیل خاص، متفاوت و کمیاب در بازار خودروهای وارداتی پرداخته‌ایم که در محدوده ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و از برخی مدل‌ها کمتر از ۵۰ دستگاه در کشور وجود دارد.

دلبرکان غمگین بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفت صبح ،کسی سراغ اغلب خودروهای این گزارش نمی‌رود. استدلال عمده فعالان بازار خودرو یا کسانی که تمایل به پرداخت مبلغی بیش از 100 میلیون تومان برای خودرو در ایران دارند این است که این ماشین‌ها مشتری‌پسند نیستند و به نظر مردم، نمی‌ارزد پول هنگفتی پای یک خودرو بی‌نام و نشان داد. البته ما نظری درباره این گفته نداریم ولی وقتی در بازاری همزمان اوپل، سوبارو، هوندا، فیات و آلفا رومئو مشتری‌پسند نباشند باید حتما یک جای کار بلنگد. در واقع به نظر می‌رسد سلیقه مشتریان بازار خودرو به شدت تنازل یافته وگرنه چرا باید ماشینی به خوبی و زیبایی اوپل آسترا هاچ‌بک خریداری نداشته باشد در حالی که ماشین سال اروپا شده و یکی از خوش‌دست ترین اتومبیل‌های زیر 250 میلیون تومان بازار کشور است. البته از این دست اتومبیل کم نداریم. همین دس‌اس3 خودرو به شدت جذابی است که طراحی خاص و آوانگاردی دارد. سوبارو نیز که به ساخت خودروهای مهیج و جان‌سخت مشهور است در این لیست دو نماینده دارد. سئات هم که ناکام بزرگ بازار ایران است با لئون به این گزارش وزانت داده است. اسمارت هم که در ایران به شدت ناشناخته است با مدل فور4 یکی دیگر از برندهاست. فیات و آلفارومئو با دو هاچ‌بک میهمان ما هستند و گرچه در ایران خیلی نتوانستند به اقبال مناسبی برسند اما در بازارهای جهانی وضعیت فروش بدی نداشته و روزگار خوشی را تجربه کرده‌‌اند. بیش از این درباره خودروهای حرف نمی‌زنیم و مستقیما سراغ نه پیشنهاد خود از بازار اتومبیل‌های کارکرده می‌رویم. خودروهایی ازبرندهای اوپل، فیات، سوبارو، هوندا، اسمارت، سئات، آلفا رومئو و دی‌اس که همگی جزو خودروهای شکست‌خورده در بخش محصولات وارداتی 5 سال اخیر بوده‌اند.

    سوبارو فارستر 2014
    یک کراس‌اوور ژاپنی با ابعادی بین یک هیوندای سانتافه و یک تویوتا راو4 که در هیچ جای جهان به غیر از آمریکای شمالی فروش بالایی نداشته و به جای زیبایی و ظاهر، بیشتر به هندلینگ، پایداری بالا، دوام حیرت‌انگیز و کیفیت ساخت مشهور است. این خودرو یک موتور 2٫5لیتری تخت و مشهور با نام باکسر با قدرت 182 اسب بخار دارد و از سیستم4چرخ محرک هم برخوردار است. قیمت اندک نمونه‌های فارستر که در بازار موجود هستند بین 200 تا 300 میلیون تومان است.

    هوندا آکورد 2016
    سدانی است با دوام و ایمن که به لطف آخرین فیس‌لیفت هوندا توانسته زیبایی ظاهری را هم در مجموعه محسناتش داشته باشد. آکورد 2016 که از موتوری 2400سی‌سی و 189 اسبی سود می‌برد بیش از 550 میلیون تومان قیمت داشته و به رغم کیفیت بالا، از آن به تعداد بسیار کمی وارد کشور شده است. نکته مهم درباره این سدان ژاپنی 4٫93 متری اتاق و سواری خودرو است که بی‌هیچ شکی از کمری، سوناتا، اوپتیما، 508 و تلیسمان به شما بهتر خدمت می‌کند.

    دی‌اس3 مدل 2017
    پرونده‌اش در قالب هاچ بک دو در برای همیشه بسته شد و رسما در نسل تازه‌اش به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت بدل شد. این مورد اما چیزی از ارزش‌های دی‌اس3 به عنوان کوپه‌ای مجلل، متفاوت و سفارشی کم نمی‌کند. برای اینکه بدانید این فرانسوی عجیب چه اندازه خوب ساخته شده بهتر است درباره موتور 1٫2لیتری و توربو آن تحقیق کنید که 6سال پیاپی بهترین موتور کوچک جهان شده و با 110 اسب بخار قدرت از مصرف سوخت بسیار پایینی برخوردار است.

    اسمارت فور4 مدل 2016
    این یکی از عجایب روزگار است که با وجود قیمت 200 تا 300 میلیونی، چیزی بین 89 تا 100 اسب بخار نیرو داشته و در بخش شتاب و سرعت حرف زیادی برای گفتن ندارد. اسمارت اما تا بخواهید شما را در خیابان خاص نشان می‌دهد. از جمله ویژگی‌های بارز این خودرو امکانات مناسب اتاق، کیفیت بالای مواد به‌کاررفته، طراحی متفاوت و ظاهر مجلل است که جز ی اس کمتر رقیبی قادر است آن را در این رده به شما ارائه کند.

    سئات لئون FR مدل 2016
    مهاجم اسپانیایی با پدرو مادری آلمانی که ژن‌های خوب خود را مدیون آئودی و فولکس‌واگن است! لئون FR که حدودا 300 میلیون تومان قیمت دارد، یکی از کمیاب‌ترین خودروهای حاضر در بازار است که از پیشرانه‌ای مشابه با فولکس واگن پاسات سود برده و 180 اسب بخار قدرت دارد. لئون که اتاقی ایمن و منظم و ساده اما مملو از امکانات دارد، مستقیما رقیب خودروهای مهیجی از قبیل آلفا رومئو جولیتا و سیتروئن سی3 است و در مقایسه با نامش چهره کاملا معقولی دارد!

    فیات 500 مدل 2014
    لوئیجی؛ تخم‌مرغ شانسی یا قوطی حلبی! خیلی‌ها نماد صنعت خودرو ایتالیا را اینگونه صدا می‌زنند باید پذیرفت فیات500 یک خودرو بی مرگ با دقیق‌ترین سطح از مهندسی است که به خوبی برای بازارهای اروپایی و شهرهای شلوغ و پرترافیک تدارک دیده شده و کارایی بالایی دارد. البته اینجا بهای 500 وحشتناک است و به 200 میلیون تومان در نسخه‌های هاچ بک و 400 میلیون تومان در نسخه‌های روباز سر می زند. راستی این خودرو 3٫5 متری یک موتور 75 اسبی بنزینی دارد.

    آلفا رومئو میتو مدل 2013
    ذاتش اسپرت و رام نشدنی است و با قدم گذاشتن به داخل کابین ماشین به خوبی این موضوع را میتوان درک کرد. این خودرو بر خلاف فیات 500 که برای آرامش در رانندگی ساخته شده، خلق شده تا پدال گاز را فشار دهید و با آن سریع برانید. طراحی پویای داشبورد ، فرمان اسپرت ، صندلی های چرمی عالی، اهرم تعویض دنده خوش دست و یک موتور کوچک و 140 اسبی نوید یک ماشین جذاب ، جوان پسند وپر هیجان را میدهند. میتو را در بازار می‌توان با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان خرید.

    سوبارو لگاسی مدل 2009
    ظاهرش مثل هر سوبارو دیگری که تا قبل از سال 2016 دیده‌اید چندان چنگی به دل نمی‌زند اما از جیث ویژگی‌های سواری و رانندگی یک خودرو بی‌مرگ است که از موتوری 150 اسبی سود برده و اتاق راحتی دارد. لگاسی اگر چه در ظاهر ابعادی مانند مزدا 3 دارد، اما ابعاد اتاق مستقیماً با مزدا 6 مقایسه می‌شود و این هنر ژاپنی‌ها در کوچک نشان دادن ابعاد خودروها است. اندک نمونه‌های لگاسی 2009 را می‌توان با قیمتی در محدود 100 تا 150 میلیون تومان خریداری کرد.

    اوپل آسترا مدل 2014
    یک هاچ‌بک جذاب، اروپایی و خوش‌پوش که سال‌هاست زندگی راحت را از فولکس‌واگن گلف در بازارهای اروپایی گرفته است! آسترا که در دو نسخه سدان و هاچ‌بک با موتور 4سیلندر 1600سی‌سی اسب بخاری به کشور وارد شده، عمدتا به واسطه اتاق قدیمی و انالوگ مورد بی توجهی خریداران است. با این حال ابدا نباید موتور 177 اسبی آن را دست کم گرفت چرا که در کنار یک جعبه دنده خوب و شاسی‌و فنربندی دقیق با مهندسی جنرال موتورز، آسترا قاتل واقعی گلف و جولیتا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو