فونیکسریمکسبهتام

وضعیت جاده‌های خسارت دیده در سیل شمال کشور

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری گفت: با تلاش همکاران سخت‌کوش راهداری تلاش برای بازگشایی جاده‌های خسارت دیده در سیل از ساعات اولیه وقوع سیل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وضعیت جاده‌های خسارت دیده در سیل شمال کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای، داریوش نصر افزود: در پی بارش‌های اخیر و جاری شدن سیل و وقوع سیلاب در برخی محورهای مواصلاتی استانهای مازندران و گیلان این محورها به ویژه در بخش راههای روستایی دچار خسارات شده و تردد در آنها دچار اختلال شده است.

    وی ادامه داد: سیل در استان گیلان راههای دسترسی به 51 روستا دچار انسداد کرد که با تلاش شبانه‌روزی راهداران، در حال حاضر 18 راه دسترسی به این روستاها بازگشایی شده است.
    نصر افزود: در پی وقوع سیلاب اخیر در این استان 5 پل بزرگ تخریب شده است و 630 میلیارد ریال خسارات وارده به ابنیه فنی و راههای این استان برآورده شده است.
    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات همچنین اظهار داشت: در محور اطافور – املش در شهرستان املش یک دستگاه پل 80 متری، است همچنین در راه روستایی سردسرا، یک دستگاه پل 40 متری، محور پونل – خلخال در شهرستان رضوانشهر دو دستگاه پل طاقی با دهانه 4 متری دچار تخریب شده است و مسدودی راههای ارتباطی را در پی داشته است که با جایگزین شدن محورهای دیگر، تردد برقرار است.
    وی افزود: علاوه بر محورهای یاد شده در شهرستان رودسر، راههای روستایی گزلبن – کونکوه، گواسرا، عسگرآباد،‌ مجیدان – جواهردشت و امیرگوابر دچار تخریب و انسداد شده است که برای تمامی محورهای یادشده راههای جایگزین تعیین شده و تردد در آنها جریان دارد.
    نصر خاطرنشان کرد: در شهرستان صومعه‌سرا محور پیربازار به علت آبگرفتگی مسدود و راه جایگزین مشخص شده است این در حالی است که برای راههای روستایی میانده، شانده و تنیسان نیز که دچار مسدودی شده‌اند، راه جایگزین مشخص شده است.
    وی گفت: راههای روستایی دهنه خلولادود، دهنه سراگاه و خانقاه نیز که در اثر آبگرفتگی، آبردگی و ریزش و رانش مسدود شده است، با جایگزینی محور جدید، تردد هموطنان و روستائیان برقرار شده است.
    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات اظهار داشت : در محور کوهستانی اسالم نیز ریزش و رانش مسدودی ایجاد کرده است ، همچنین راههای روستایی سرا محله، شاه پول، ماشین خانه – ریسک و مردوال نیز دچار ریزش، رانش و آبردگی شده است که برای کاربران این جاده‌ها و محورهای ارتباطی راههای جایگزین مشخص شده است و مورد استفاده قرار دارد. همچنین در راه روستایی قلعه‌خان به علت تخریب یک دستگاه پل دهانه 15 متری و راه روستایی حیدرآلات نیز تخریب راه و انسداد گزارش شده است که برای هر دو محورها و جاده ها ، راههای جایگزین تعیین شده است.
    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات همچنین درخصوص وضعیت محورهای مواصلاتی استان مازندران در اثر سیلاب اخیر گفت: در این استان 30 محور روستایی دچار آسیب شده است که با تلاش همکاران سخت‌کوش راهداری تاکنون 25 راه دسترسی به این روستاها بازگشایی شده و 5 محور نیز در حال بازگشایی هستند و بقیه محورهای مواصلاتی در این استان بازبوده و تردد در آن جریان دارد.
    وی با اشاره به تخریب 2 پل بزرگ راهها در این استان، میزان خسارت وارده به راهها و ابنیه فنی راه را ، 160 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در شهرستان تنکابن پل‌چشمه کیله در کمربندی تخریب شده است همچنین پل همت‌آباد شیرود در محور اصلی بین دو پل قدیم و جدید در طرفین با ایجاد گودال دچار تخریب شده است همچنین پل توکله در راه روستایی نیز دچار تخریب شده است.
    وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گلوگاه بخشی از مسیر گلوگاه نیالا تخریب شده است این در حالی است که در شهرستان ساری تخریب راههای روستایی سعید‌آباد – ذکریا و محور ساری – تاکام نیز متأسفانه دچار تخریب شده است.
    نصر افزود: همچنین در شهرستانهای بابل،‌ نور، قائم‌شهر و چالوس با تخریب، ریزش و رانش مواجه بوده‌ایم که این امر خساراتی را به ابنیه فنی و جسم راه وارد کرده است.
    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات خاطرنشان کرد: با وجود تخریب و آسیب‌های ایجاد شده در طول راههای این استانها، خوشبختانه با آمادگی نیروهای راهداری و بسیج شبانه‌روزی این نیروها و به کارگیری کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات در اختیار، در محورهای آسیب‌دیده، با تعیین راههای جایگزین و در برخی محورها با رفع موانع انسداد، راهگشایی صورت گرفته است و بازگشایی سایر محورهای مسدود شده نیز در دستور کار نیروها قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو