فونیکسریمکسبهتام

رئیس بنیاد مستضعفان مطرح کرد؛

کاهش مسیرهای تردد در آزادراه تهران – شمال با اجرای تونل شرقی البرز

عصر خودرو- سعیدی کیا گفت:اتمام عملیات مهندسی این پروژه نشان‌دهنده همکاری واحد وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان است.

کاهش مسیرهای تردد در آزادراه تهران – شمال با اجرای تونل شرقی البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اتمام عملیات مهندسی این پروژه نشان‌دهنده همکاری واحد وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان است ،گفت: به کار گیری توان مهندسی در این پروژه بسیار حائز اهمیت است و تا به امروز فرصتی برای مهندسان ایرانی پیش نیامده بود که بتوانند از توان خود استفاده کنند. 
    وی ادامه داد: مشاوران، پیمانکاران و مهندسان ایران در این پروژه تمامی توان خود را به کار گرفته اند و ساخت این پروژه مانند یک دانشگاه عملیاتی برای آن‌ها بوده است.

    سعیدی‌کیا اظهار کرد: در این پروژه سعی کرده ایم از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنیم و امیدوار هستیم ساخت این پروژه برای بخش‌های راهی کشور مایه خیر و برکت باشد.

    در ادامه این برنامه خواجه دلوئی نماینده تام‌الاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه از سال 93 کارشناسان خبره برای طراحی و ساخت دهانه شمالی این پروژه به کار گرفته شده است گفت: شرایط ساخت این پروژه از تمامی بخش‌های جغرافیایی و همچنین طراحی بسیار ویژه بود و ما در طول ساخت این پروژه با  مشکلات بسیاری روبه‌رو بودیم.

    وی با بیان اینکه ساخت این پروژه توسط مهندسان ایرانی اجرا شده و تونل البرز شامل3 دسته است در تشریح جزییات آن گفت:بخش اول تونل‌ به طول 6 هزار و 400 متر در مسیر رفت و برگشت، بخش دوم تونل دسترسی دیگر به طول 6 هزار متر برای ارتباط افراد در مواقع اضطراری و قسمت  آخر تونل ماشین‌رو ست که برای رفت و آمد ماشین‌ها در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

    خواجه دلوئی اظهار کرد: هم اکنون 20 کیلومتر از تونل ساخته و اجرا شده است و در هر 500 متر یک پارکینگ در نظر گرفته شده و در مجموع 12 پارکینگ در کناره‌های مسیر طراحی شده است.

    نماینده تام‌الاختیار بنیاد مستضعفان توضیح داد: ساخت این تونل کاملا بر اساس استانداردهای روز دنیا بوده و ما با استفاده از این تونل 6 کیلومتر از مسیر راه کوتاه کرده‌ایم.

    وی اظهار کرد: گردنه‌های خطرناک در مسیر کندوان نیز با اجرایی شدن  این تونل برطرف شده است.

    خواجه دلوئی ادامه داد: برای ساخت این پروژه از مشاوران خارجی استفاده کرده‌ایم و ما در طراحی استانداردهای این پروژه هیچ محدودیتی نداشته‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط