فونیکسریمکسبهتام

مردم تاوان ۱۴۳۰۰ خودرو دپو شده در گمرک را می پردازند

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تعداد خودروهای دپو شده در گمرکات را ۱۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو اعلام کرد.

مردم تاوان ۱۴۳۰۰ خودرو دپو شده در گمرک را می پردازند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    مهدی دادفر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب گفت: سازمان توسعه تجارت و دستگاه اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت نه تنها تصمیم مشخصی برای حل مشکل دپو خودروها در گمرکات نمی گیرند بلکه گره های مختلفی ایجاد می کنند تا این مشکل برطرف نشود.
    وی افزود: برداشت رفتارهای فعلی مسئولان این است که روند به وجود آمده، تاوان کشف فساد در بدنه سازمان توسعه تجارت است بر این اساس این مشکل به دلایل موهوم پیگیری نشده و پشت گوش انداخته می شود، این در حالیست که مبلغ این خودروها پرداخت شده و تعهدات واردکنندگان نسبت به مردم است.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ورود این خودروها به بازار را موجب تعدیل قیمت این خودروها و در نهایت رضایت مندی مشتریان اعلام و تصریح کرد: نیتی برای حل این مشکل وجود ندارد و هدفی که در این زمینه دنبال می شود، اجحاف به واردکنندگان است چرا که به وجود سوءجریان در سازمان توسعه تجارت دامن زده اند.
    دادفر با اشاره به این که دستور رئیس جمهور ترخیص این خودروها از گمرکات است اما با این حال این دستور اجرایی نمی شود و تلاشی برای اجرای آن نیز انجام نشده است، اظهار کرد: به اعتقاد آن ها خواب سرمایه های مردم و همچنین واردکنندگان هیچ اهمیتی ندارد چرا که به اعتقاد آن ها با شفاف سازی اطلاعات انجام شده، ابروی وزارت صنعت، معدن و تجارت رفته و دستگاه اجرایی آسیب شدیدی دیده است بر این اساس انگیزه ای برای رفع مشکل واردکنندگان وجود ندارد.
    وی ادامه داد: بر این اساس در انتظار برای منقضی شدن ثبت سفارش ها و همچنین استانداردها مانده اند که در این شرایط لاستیک این خودروها نیز پوسیده و رنگ و تودوزی آن ها نیز در حال از بین رفتن است.
    او افزود: به گفته آن ها، برای رفع این مشکل فرمولی وجود دارد که در حال بررسی هستند و در حالی که حل این مشکل بسیار ساده است اما رفتارها نشان می دهد  که قصد حل کردن این مشکل را ندارند بر این اساس واردکنندگان تاوان شفاف سازی های اخیر را می دهند.

    گزارش :میترا  ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو