فونیکسریمکسبهتام

خودرو‌های جذاب برای خانم‌ها کدامند؟ ( قسمت اول)

عصر خودرو-این روزها حضور خانم ها در خیابان های کشور به عنوان راننده خودروهای شخصی به شدت افزایش یافته است، اما اینکه چه خودرویی برای آن ها مناسب هست موضوعی کاملا قابل تحلیل است .

خودرو‌های جذاب برای خانم‌ها کدامند؟ ( قسمت اول)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در  بخش نخست نوشتار زیر برخی از خودرو‌های محبوب و مناسب خانم‌ها که اکثر از دسته هاچ بک‌های شهری هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و البته تاکید هم داریم در قرن 21 ام تعداد خانم هایی که علاقه زیادی به رانندگی با خودرهای بزرگ و حتی شاسی بلندهای بزرگ دارند اصلا کم نیست.
پژو 206
تقریبا در دست ترین خودرو هاچ بک شهری 206 است که در نمونه صفر و دسته دوم قابل خریداری است.این هاچ بک دوست داشتنی از سال 1380 میهمان بازار ایران است و هنوز در دو تیپ 2 و 5 به تولید می‌رسد.206 طراحی زیبا 206 بعد از گذشت این همه سال همچنان قدیمی نشده است و طرفداران بسیاری دارد. 206 از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌کند که 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این قدرت توسط یک گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.عرض و طول این خودرو برابر با 1652 و 3822 میلیمتر است که رانندگی در شهر را برای خانم‌ها خصوصا موقع پارک ساده‌تر می‌کند. بالاترین سطح آپشن در این خودرو متعلق به تیپ 5 است که دارای امکاناتی نظیر ترمز ABS، دو کیسه هوا، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، بلندگوی درهای جلو و عقب ، تیونر جلو ، پخش CD با کنترل پشت فرمان، دماسنج روی داشبورد ،چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک ،سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو ،سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)،صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع ،پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه ،شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب ،صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی ،پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع ،قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی ،سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر ،کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ،سیستم کنترل بخار بنزین ،آینه‌های جانبی برقی ،دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی ،چراغ مه شکن جلو و عقب ،چراغ نقشه‌خوان و قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو است.
ام‌وی‌ام 110S
ام‌وی‌ام 110 ابتدا یک کپی ناشیانه از دوو ماتیز بود که برای جایگزینی آن به بازار کشور وارد شد و از استقبال خوبی نیز برخوردار شد. این خودرو در سال 95 از نظر فنی و طراحی تغییر کرد و با پسوند S دوباره به بازار عرضه شد.این هاچ بک کوچک شهری فضای خارجی و داخلی مناسبی دارد و برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است.110S نسبت به نسل قبلش ظاهری جذاب‌تر و کیفیتی بهتر پیدا کرده و امکاناتی نظیر قفل مرکزی ،شیشه بالابر برقی برای هر 4 درب ،فرمان هیدرولیک ،بدنه و درب های تقویت شده ،زیرپایی ،چراغ رانندگی در روز ،صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی ،رینگ فولادی، آینه های جانبی برقی ،سنسور پارک ،رینگ آلومینیومی ،گرمکن شیشه عقب ،برف پاک کن شیشه عقب به مدل فول آن اضافه شده است.پیشرانه مورد استفاده در این مدل از نوع 3 سیلندر به حجم 998 سی‌سی است که توان تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست.این قدرت از توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.مصرف سوخت پائین و ابعاد کوچک این خودرو از پوئن‌های مثبت آن محسوب می‌شود.
مزدا 2
مزدا پس از موفقیت مدل 3، کوچکترین محصول خود را که 2 نام داشت به بازار عرضه کرد. هاچ بکی با طراحی روز و زیبا که رنگ‌های بامزه آن دل هر خانمی را می‌ربود. مزدا 2 از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان تولید 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت توسط یک گیربکس 4 سرعته تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.از امکانات مزدا 2 می‌توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار ، آینه های برقی جانبی ، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو ، روکش چرمی فرمان ، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری، قابلیت پخش MP3 و دارای دکمه های کنترل سیستم صورتی روی فرمان ، ورودی AUX، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد. مزدا 2 در حال حاضر نمونه صفر کیلومتر ندارد و برای خرید آن باید بر روی نمونه‌های دسته دوم تمرکز کرد.
کیا پیکانتو
از دیگر هاچ بک‌های کوچک شهری که مناسب خانم‌ها است می‌توان به کیا پیکانتو اشاره کرد که نمونه‌ها فیس لیفت آن نیز در بازار حضور دارد.این هاچ‌بک از طراحی به روز و زیبایی استفاده میکند که کمتر کسی از دیدن آن لذت نمی‌برد. پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری این خودرو 85 اسب بخار قدرت و 121 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.مصرف سوخت کم و ابعاد کوچک این خودرو را برای خانم‌ها مناسب کرده است.از امکانات این خودرو می‌توان به گیربکس خودکار 4 دنده تیپترونیک ، دیفرانسیل جلو ، سیستم HAC (سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی) ، چراغ ترمز اضطراری ، صندلی‌های عقب تاشو ، کیلومتر شمار سوپرویژن ، سانروف ، جالیوانی ، شیشه‌های برقی ، آینه‌های جانبی برقی ، راهنمای LED روی آینه‌های ، کامپیوتر سفری ، امکانات تنظیم ارتفاع چراغهای جلو ، کپسول آتش نشانی ، چراغ ترمز سوم ، سیستم ضد سرقت ، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع ، برف پاکن عقب ، ساعت دیجیتال ، آینه میانی الکتروکرومیک ، زیرسیگاری و فندک ، چراغ داخل صندوق عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 ، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان ، USB ، AUX ،iPod، مجموعا 6 کیسه هوا، ABS، VSM، ESC، EBD نامبرد.
میتسوبیشی میراژ
یکی از جدیدترین هاچ‌بک‌های کوچک شهری در بازار، میتسوبیشی میراژ است که نسخه فیس لیفت آن نیز در بازار حضور دارد.میراژ نیز مانند مزدا دارای رنگ‌های متنوعی است که خانم‌ها را به خرید ترقیب می‌کند.میراژ از یک پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری استفاده می‌کند که توان تولید 79 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت توسط  یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این خودرو را طی مدت زمان 13 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند.از امکانات این خودرو می‌توان به فرمان تمام الکتریکی (EPS) ،تنظیم تلسکوپی غربیلک فرمان ،رینگ آلومینیومی 15 اینچی با طرح جدید ،چراغ‌های جلو زنون HID، چراغ‌های روز LED جلو، چراغ‌های LED عقب ،فرمان با طرح جدید مشکی پیانویی با کنترل‌های سیستم صوتی بر روی آن، دسته دنده چرمی ،گرمکن صندلی‌های جلو ،سیستم ورود بدون کلید Keyless و استارتر Starter ،کروزکنترل ،سنسور پارک عقب (سفارشی) ،دوربین دنده عقب به همراه نمایشگر بر روی آینه وسط (سفارشی) ، پورت USB ،بلوتوث هندزفری ،4 بلندگو ،تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی (2عدد جلو،2عدد جانبی،2عدد پرده ای(،مجهز به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) ،سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) اشاره کرد.

نویسنده:اشکان آثار

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط