فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران:

مذاکراتی برای ترخیص خودروهای مانده در گمرکات انجام شده است

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران با اشاره به صورت جلسه کمیسیون اصل ۹۰ برای ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده قانونی مانده در گمرکات گفت: هنوز اقدام عملی در این باره صورت نگرفته است.

مذاکراتی برای ترخیص خودروهای مانده در گمرکات انجام شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مهدی دادفر  در مورد ترخیص خودروهای متوقف در گمرک گفت: در حال حاضر 8 هزار دستگاه خودرو که به صورت قانونی ثبت سفارش شده‌اند در گمرکات مانده و واردکنندگان این خودروها بدون پاسخ و بلاتکلیف مانده‌اند.

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  ایران افزود: براساس یک بخشنامه مقرر شد تا تمام کالاهایی که قبل از تاریخ 97.3.30 وارد گمرکات شده‌اند، از گمرکات ترخیص شوند، اما به واردکنندگان خودرو  در مراجعه به دستگاه‌های ذیربط برای ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک اعلام شد که خودرو شامل این بخشنامه نمی‌شود.

    وی اظهار داشت: هفته پیش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وزارت صمت، سازمان بازرسی، مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان گمرک و تعزیرات جلسه‌ای برگزار کرد  و در آن جلسه صورت جلسه شد، تا خودروهایی که در گمرکات مانده‌اند و به صورت قانونی وارد شوند، از گمرکات ترخیص شوند.

    دادفر اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا گردش کاری تهیه شود و آن را به رئیس جمهور ارائه دهند تا کلا واردات خودرو آزاد شود، اما علیرغم انجام این اقدامات هنوز اتفاقی نیفتاده است.

    وی افزود: به دنبال پیگیری‌ها  مشخص شد که وزارت صمت برای برخی مسائل مانع تراشی کرده به عنوان مثال اعلام کرده که اگر این خودروها وارد کشور شوند، سودهای بسیار بالایی نصیب واردکنندگان این خودروها می‌شود و بنابراین هنوز در مورد واردات خودروهای متوقف در گمرک که به صورت قانونی ثبت سفارش شده‌اند، اقدامی صورت نگرفته است.

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عمل نکردن شرکت‌های واردکننده خودرو به تعهدات خود در مقابل مردم، عدم ترخیص این خودروها از گمرکات است، گفت: بخشی مربوط به این قضیه است، اما برخی هم از شرایط سوء استفاده کرده‌اند و به این بهانه به تعهدات در مقابل مردم عمل نکرده‌اند.

    انتهای پیام/ب

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو