فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک عنوان کرد؛

روند غیراصولی واگذاری ها درشهرک خودروی اراک

عصر خودرو- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: روند واگذاری واحدهای فاز اول شهرک خودروی اراک غیراصولی بوده و به افراد خارج از صنف خودرویی فروخته شده که متناقض با اهداف این طرح است.

روند غیراصولی واگذاری ها درشهرک خودروی اراک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  ایرج رضایی اظهار داشت: به عنوان یک عضو شورا و نماینده شهروندان انتظار داریم که در خصوص نحوه انعقاد قرارداد این پروژه، تاریخ شروع و اتمام مقرر شده برای این طرح، تعهدات طرف پیمانکار نسبت به شهروندان و شهرداری، قدرالسهم پیمانکار و شهرداری و همچنین سایر موارد مربوطه شفاف سازی صورت پذیرد.

    وضعیت تمدید انجام پروژه شهرک خودرو بایستی مشخص شود

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک افزود: این پروژه از سال 92 آغاز شده و فرصت قانونی انجام این پروژه مدت ها قبل به اتمام رسیده؛ باید مشخص شود وضعیت تمدید انجام این پروژه به چه صورت بوده است.

    رضایی بیان کرد: پروژه های با سرمایه گذاری خصوصی در صورت طولانی شدن با توجه به تورم سالانه، برای پیمانکار سودهای کلان به دنبال دارد، اما در عوض شهروندان و کسانی که بخشی از این پروژه ها را خریداری کرده اند، متضرر می شوند.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر در واگذاری واحدهای فاز اول پروژه شهرک خودرو نوعی بی قانونی صورت گرفته و واحدها به افرادی خارج از صنف خودرویی واگذار و فروخته شده در حالی که این واحدها باید به فعالان صنوف خودرو واگذار می شد تا هر چه زودتر این صنوف به شهرک خودرو منتقل شوند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در نقل قول های مختلف گفته می شود نیمی از کار پروژه شهرک خودرو باقی مانده و باید تحقیق گردد که اگر مشکلی وجود داشته، تصمیمات لازم برای انتخاب پیمانکار به منظور انجام مابقی پروژه اتخاذ شود.

    تحقیق و تفحص منتهی به تصمیم اصولی در مورد پروژه شهرک خودرو می شود

    رضایی ادامه داد: باید مشخص شود که در این زمینه سودجویی انجام شده یا نه و تحقیق و تفحص قطعا کمک می کند تا بتوانیم با روشن شدن شرایط، تصمیم درستی در رابطه با فاز بعدی پروژه بگیریم.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: مکانیسم واگذاری و فروش واحدهای شهرک خودروی اراک باید روشن شود. اگر مسیر درستی در واگذاری ها طی نشده باشد، نشان می دهد که سرمایه گذار طرح در حقیقت خواسته با فروش واحدها و جمع آوری سرمایه مردم، شهرک را احداث کند، باید گفت که این اصلا سرمایه گذاری نیست.

    وی عنوان کرد: این تحقیق و تفحص باعث می شود تا بتوانیم عیوب کار را بشناسیم و در فاز بعدی شهرک خودرو با دقت نظر بیشتر، تصمیمات اصولی تری در این رابطه بگیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم