فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با اشاره به کاهش ۳۵ درصد تعرفه واردات

تردید واردکنندگان برای واردات تایر گران

فاصله قیمتی تایرهای وارداتی با وجود کاهش تعرفه واردات

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: با وجود کاهش تعرفه واردات لاستیک و رسیدن این تعرفه به ۵ درصد باز هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود ضمن آن که واردکننده نیز در تردید برای واردات به دلیل قیمت تمام شده بالا است.

تردید واردکنندگان برای واردات تایر گران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    سیدمحمد میرعابدینی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»  با بیان این مطلب و در پاسخ به مقاومت تایرسازان داخلی برای اجرایی شدن این تصمیم گفت: هم اکنون با وجود کاهش میزان تعرفه، فاصله قیمتی تایرهای داخلی و وارداتی بسیار زیاد خواهد بود و تهدیدی برای تولیدکنندگان داخلی نیست اما به طور قطع باید در انتظار برای تصمیم واردکنندگان بود چرا که مشخص نیست واردکنندگان تصمیمی برای واردات تایر با قیمت های فعلی ارز داشته باشند یا خیر.
    وی با بیان این که دولت این تصمیم را با بررسی میزان تولید و واردات و همچنین شناسایی نیاز بازار گرفته و اجرایی کرده است، تصریح کرد: به طور قطع موضوع مهم برای دولت، تامین نیاز مصرف کننده است و او همواره در اولویت قرار دارد و پس از آن تولیدکننده مورد توجه قرار می گیرد.
    میرعابدینی با بیان این که این احتمال وجود داشت که همزمان با افزایش نرخ ارز، قیمت تمام شده تایرهای وارداتی نیز افزایش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش میزان تعرفه قیمت این تایرها شاید دوبرابر نشود اما 30 درصد گران تر خواهد بود ضمن آن که با وضعیت فعلی واردکننده برای واردات لاستیک در تردید است.
    دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با اشاره به افزایش اختلاف زیاد قیمت تایرهای داخلی و وارداتی اظهار کرد: هم اکنون به دلیل قیمت بالای تایرهای وارداتی و همچنین قدرت خرید پایین مصرف کنندگان، تایرهای داخلی بازار بهتری پیدا کرده اند و برای خریدار، تایر داخلی صرفه اقتصادی برای خریداران دارد.
    وی یادآور شد: تجربه سال های گذشته و حجم واردات در 3-4 سال اخیر نشان می دهد که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز بازار نبوده و به نظر می رسد با تداوم این شرایط، پیشنهاد انجمن واردکنندگان لاستیک مبنی بر کاهش تعرفه اجرایی شده است.
    بر اساس این گزارش، چندی پیش انجمن واردکنندگان لاستیک با هدف کنترل قیمت ها پیشنهاد داده بود که تعرفه واردات لاستیک با 36 درصد کاهش به 4 درصد برسد تا افزایش قیمت ها در بازار تا اندازه زیاد تعدیل شود. از این رو در هفته گذشته هیات وزیران در جلسه روز سه شنبه خود که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد با کاهش حقوق ورودی و سود بازرگانی تایر خودروهای سواری به 5درصد موافقت کرد.

    نویسنده : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو