فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای رقابت مطرح کرد؛

بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان

عصر خودرو- عضو شورای رقابت و دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مهمترین مشکل امروز خودروسازان، بلاتکلیفی نرخ ارز مورد نیاز آنها برای واردات قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز است.

بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «محسن بهرامی ارض اقدس» امروز (چهارشنبه) افزود: خودروهای داخلی با توجه میزان عمق داخلی سازی به ارز نیاز دارند که برای ارزان ترین خودروها به دستکم یک هزار و 700 دلار می رسد؛ بر این اساس قیمت این خودروها تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد.
    وی گفت: از آنجا که هنوز نرخ ارز خودروها تعیین تکلیف نشده، مشکلات خودروسازان پابرجا مانده است و دوشنبه شب شورای رقابت در آخرین جلسه خود برای تعیین سهم ارز و قیمت آن به جمع بندی نرسید.
    بهرامی تاکید کرد قیمت های جدید خودرو پس از دریافت اطلاعات لازم از جمله نرخ تورم بخشی و نقطه به نقطه و بسته های حمایتی تامین نقدینگی از بانک مرکزی، همچنین مشخص شدن نرخ ارز و درصد ارزبری خودروها و سایر موارد اعلام می شود.
    «تا آن زمان قیمت های قبلی خودروها که در پیش فروش های اخیر نیز از سوی خودروسازان اعلام شده است، برای مشتریان اعمال می شود».
    به گزارش ایرنا، بازار خودرو کشور در ماه های گذشته فراز و نشیب فراوانی را تجربه کرد؛ خروج یکطرفه آمریکا از برجام و در پی آن زمزمه ها و احتمال کاهش یا قطع همکاری برخی شرکای خارجی خودروسازان ایرانی و نیز موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای تولید داخل که کمتر از 45 میلیون تومان قیمت دارند، تعادل بازار را به هم زد.
    چندی پیش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: مقدمات ترخیص بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان فراهم شده است که می توان با استفاده از آنها نزدیک به 20 هزار دستگاه خودرو را تکمیل و روانه بازار کرد.
    البته رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو نیز به ایرنا گفت: آنچه خودروسازان برای افزایش قیمت ها اعلام کرده اند از جمله کمبود قطعه، بهانه ای بیش نیست و آنها همانند سال های 1391 و 1392، خواب رشد یکباره قیمت ها را در سر می پرورانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو