فونیکسریمکسبهتام

کدام خودروها با وجود طرفدارانی که در آمریکا دارند، به این بازار عرضه نشده‌اند؟

عطش بی‌پاسخ آمریکایی!

عصر خودرو - تا همین چند سال پیش، بازار آمریکا، با اختلاف، مهمترین بازار خودرو جهان بود که به لطف تیراژ بالا و تنوع قابل توجه، پر بود از بهترین و محبوب‌ترین محصولات برندهای مختلف.

عطش بی‌پاسخ آمریکایی!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰
  • عطش بی‌پاسخ آمریکایی!
  • عطش بی‌پاسخ آمریکایی!
  • عطش بی‌پاسخ آمریکایی!
  • عطش بی‌پاسخ آمریکایی!
  • عطش بی‌پاسخ آمریکایی!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با این حال مردمان این سرزمین لزوما همواره بهترین خودروها و یا محصولات جذابی که در کشورهای دیگر عرضه می‌شوند را نمی‌توانند بخرند. همین امر سبب شده تا آمریکایی‌ها نسبت به برخی خودروها عطشی قابل توجه داشته باشند و بازار واردات دست دوم و یا صفر کیلومتر آن‌ها با طرفندهایی خاص، در جریان باشد.

خودروهای بازار ژاپن (JDM)

بازار هر کشوری همواره خودروهایی خاص و مناسب سلیقه و وضعیت اقتصادی و قوانین آن کشور دارد. در این بین اما ژاپن پر است از خودروهایی که فقط در آن کشور عرضه می‌شوند و یا به طور محدود، به برخی نقاط جهان صادر می‌شوند. در آمریکا عطش خاصی نسبت به خودروهای بازار داخلی ژاپن یا JDM وجود دارد که در این بین، برخی نیز برای مدتی محدود به آمریکا صادر شده‌اند. با این حال برخی خودروهای اسپرت، نوستالژیک با ظاهر Retro و همچنین خودروهای شهری کوچک Kei در آمریکا به قدری پرطرفدار هستند که بازار سیاه برای واردات آنها ایجاد شده است.

خودروهای اسپرت با جعبه دنده دستی

آمریکایی‌ها به راحت طلبی مشهورند و به همین دلیل، بسیاری از خودروسازان مدت‌هاست بیشتر محصولات خود را بدون امکان سفارش گیربکس دستی، در این بازار عرضه می‌کنند. با وجود اینکه مردم عادی با این امر مشکلی ندارند، اما بسیاری از علاقمندان خودرو، نسبت به عدم عرضه خودروهای اسپرت و سریع با گیربکس دستی معترض هستند! آنها معتقدند برای لذت بردن بطور کامل از توانایی‌ها این خودروها، باید به جعبه دنده دستی پناه آورد. حتی در سال‌های اخیر که شیفترهای پشت فرمان با سرعت تعویض استثنائی، عملکرد خودرو را بهبود بخشیده اند نیز این عطش حفظ شده است.

تویوتا پرادو

تویوتا پرادو در بسیاری از نقاط دنیا، خودرویی معمولی است که ممکن است به وفور در معابر یافت شود. در ایران هم چند نسل از این خودرو وارد شده و تا پیش از ایجاد محدودیت حجم پیشرانه، واردات آن ادامه داشت. در آمریکا اما پرادو مدت‌هاست که عرضه نمی‌شود و تنها سری GX لکسس که در واقع نمونه لوکس آن است، عرضه می‌شود. پرادو در میان آفرودبازان آمریکایی خودرویی محبوب و رویایی است و بسیاری از آنها حاضرند برای رسیدن به این محصول، هر کاری بکنند! این است داستان محدودیت و عطشی که پیرامون آن شکل می‌گیرد.

هولدن مالو

جنرال موتورز در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی، شورولت الکامینو را به عنوان یک Ute یا وانت بار متوسط برپایه یک کوپه عرضه کرد. با وجود انقراض این نوع خودروها در بازار آمریکا، استرالیایی‌ها به تولید چنین خودروهایی ادامه دادند که آخرین نمونه‌ سریع آنها هولدن Maloo بود. در سال‌های اخیر هولدن کومودور HSV با نام‌های پونتیاک G8 و شورولت SS به بازار آمریکا صادر شد، اما نمونه وانت آنها یعنی Maloo هرگز به طور رسمی به این بازار عرضه نشد. آمریکایی‌ها به طور سنتی عاشق این خودرو هستند و حتی تعدادی، با دور زدن قوانین، وارد این کشور شده است.

هاچبک‌های سریع فرانسوی

فرانسوی‌ها مدت‌هاست از بازار آمریکا بیرون آمده‌اند و بیش از سی سال است که بطور مستقیم، در آمریکا نقشی ندارند. با این حال محصولات جذاب این برندها همانند پژو 205 و 206، رنو کلیو و توئینگو و همچنین برخی محصولات سیتروئن، به قدری در آمریکا محبوب هستند که برخی با طرفندهایی غیرقانونی، نمونه‌هایی از کشورهای آمریکای جنوبی وارد کرده‌اند. جالب اینکه محصولات دهه هشتادی رنو و پژو و برخی سیتروئن‌ها، خصوصا هاچبک‌های سریع، در آمریکا محبوب‌تر از بازارهایی همانند انگلستان و آلمان هستند و تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو