فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خبر داد:

رشد بیش از ۹.۴ درصدی مصدومین جاده‌ای اصفهان نسبت به سال گذشته

عصر خودرو- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بیش از ۹.۴ درصدی مصدومین جاده‌ای امسال به نسبت سال گذشته در اصفهان رشد یافته و ۳.۴ درصد میزان فوتی‌ها جاده ای افزایش یافته است.

رشد بیش از ۹.۴ درصدی مصدومین جاده‌ای اصفهان نسبت به سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهدی خضری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در چهار ماهه اول امسال، 9 هزار و 302 نفر مصدوم شدند که در مدت مشابه سال گذشته این آمار به 8.505 مورد می رسید که با رشد 9.4 درصد مواجه بودیم.

    وی بیان داشت: در 4 ماهه اول امسال میزان فوتی ها 211 نفر در حوادث جاده ای گزارش شده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته به 204 نفر رسیده است و با رشد 3.4 درصدی مواجه بوده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: آمار گزارش شده بر پایه آمار رسمی پزشکی قانونی و شامل مصدومان و فوتی های حوادث برون شهری و روستایی بوده است.

    وی با بیان اینکه تاثیر جاده ها بر بروز حوادث و فوتی ها بسیار کمتر از عوامل انسانی است، ادامه داد: بیش از 70 تا 80 درصد حوادث به خاطر وضعیت رانندگی ها است و حال یا خواب آلودگی یا عدم توجه به تابلوها و غیره است و وضعیت جاده ای نقش آنچنانی در مقابل عوامل انسانی ندارد.

    خضری با بیان اینکه بعضا دارای جاده ای استانداری مثل جاده اصفهان- کاشان – کاشان قم هستیم اما همچنان آمار حوادث جاده ای را شاهدیم، تصریح کرد: خواب آلودگی و واژگونی خودرو بیشترین سهم در بروز حوادث و کشته ها دارد.

    وی با بیان اینکه در هفته دولت شاهد افتتاح 60 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال هستیم، ادامه داد: تعریض، روکش آسفالت، ایمن‌سازی محورها، راه‌اندازی دهمین مرکز معاینه فنی و راه‌اندازی و ایجاد پروژه‌های WIM و ITS از جمله مهم‌ترین این پروژه‌هاست.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از  محاسبه کرایه حمل و نقل بار براساس تن‌کیلومتر صورت گیرد، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور این وعده عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم خبر خوشی به رانندگان دهیم.

    وی با بیان اینکه از حدود 268 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و افزود: در ابتدای امسال 142 میلیون تردد توسط دوربین‌های ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ثبت شده که این میزان تردد افزایش 10.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

    خضری از استقرار 34 دوربین نظارتی و 105 دوربین ثبت تخلف با نظارت تصویری کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان خبر داد و اضافه کرد: استان اصفهان 48 میلیون تن جابه‌جایی کالا در سال گذشته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی گفت: در سال گذشته 15 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر در جاده‌های استان اصفهان جابه‌جا شده‌اند؛ 58 هزار راننده فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر و 35 هزار ناوگان فعال در حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند؛ همچنین 9هزار و 500 ناوگان فعال در حمل و نقل مسافربری استان اصفهان فعال هستند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار