فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد

حوادث ترافیکی، صدرنشین امدادهای تابستانه

نجات بیش از ۲ هزارتن در سواحل شمالی کمتر از یکماه

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تشریح جزئیات طرح تابستانه و طرح ساحلی گفت که ۵۲ درصد عملیات‌های طرح تابستانه مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و در طرح ساحلی نیز در کمتر از یک ماه ۲۶۷۰ نفر در سواحل شمالی کشور نجات داده شدند.

حوادث ترافیکی، صدرنشین امدادهای تابستانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  مرتضی سلیمی با تشریح آمار عملیات‌های جمعیت هلال احمر در قالب طرح تابسته 97 اظهار کرد: این طرح از 13 خرداد در سراسر کشور آغاز شده است و امدادگران ما در قالب این طرح تا بیست و نهم مرداد، مجموعا 10 هزار و 134 ماموریت انجام دادند که 52 درصد این ماموریت‌ها مربوط به حواث ترافیکی است . همچنین 6.3 درصد ماموریت ها دریایی-ساحلی بوده و 4.4 درصد از مجموع عملیات‌ها نیز مربوط به حوادث کوهستان است.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در طول این مدت به 32 هزار و 751 نفر امدادرسانی شده است افزود: امدادگران همچنین موفق به نجات 10 هزار و 107 نفر در حوادث مختلف شدند که 56 درصد آنها مربوط به حوادث ترافیکی، 26.6 درصد مربوط به حوادث دریایی-ساحلی و 5.5 درصد مربوط به حوادث کوهستان است.

    وی همچنین در مورد انجام عملیات رهاسازی در حوادث ترافیکی گفت: رهاسازی یکی از عملیات‌هایی است که معمولا در حوادث جاده‌ای صورت می گیرد و امدادگران با استفاده از تجهیزات تخصصی افراد محبوس شده در خودروها را بیرون می‌آورند. در طول این مدت ما 967 عملیات رهاسازی داشتیم و 1601 نفر در حوادث ترافیکی رهاسازی شدند.

    وی همچنین گفت: 5888 نفر از هموطنانمان که در حوادث مختلف دچار مصدومیت شدند توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و 14 هزار و 291 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

    سلیمی همچنین گفت: 2143 نفر نیز در طول این مدت اسکان اضطراری داده شدند.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین در مورد پوشش امدادی طرح ساحلی 97 اظهار کرد: این طرح در سواحل دریایی کاسپین در استان گلستان، گیلان و مازندران اجرا می‌شود  و از ابتدای مرداد تا بیست و ششم این ماه مجموع مراجعان به امدادگران ساحلی و نجات یافتگان توسط آنها 8111 نفر بوده است و 2670 نفر از این تعداد افرادی بودند که توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

    وی افزود: در این مدت 5441 نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و 58 نفر نیز به دلیل اینکه به خدمات درمانی بیشتری نیاز داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو