فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

تجربه رانندگی با BYD S۷ ؛ فرش قرمز برای جناب S۷

عصر خودرو- شرکت خودروسازی کارمانیا، در تیر ماه پیست اختصاصی تست درایو محصولات BYD را به صورت رسمی افتتاح کرد و به‌زودی این امکان برای خریداران بالقوه این برند فراهم خواهد شد تا در این پیست، خودرو موردنظر خود را به صورت کامل تست کرده و خرید خود را با اطمینان بسیار بیشتری انجام دهند.

تجربه رانندگی با BYD S۷ ؛ فرش قرمز برای جناب S۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • فرش قرمز برای جناب S7
  • تجربه رانندگی با BYD S7 ؛ فرش قرمز برای جناب S7

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حاشیه این مراسم، امکان رانندگی با محصولات فعلی کارمانیا یعنی BYD S6 و BYD F3، در کنار محصول آینده این شرکت یعنی BYD S7 نیز برای خبرنگاران فراهم شد تا علاوه بر آشنایی هرچه بیشتر با این محصولات، مسیر پیست تازه افتتاح‌شده کارمانیا را نیز مورد بررسی قرار دهند. در ادامه مطلب، مروری مختصر بر ویژگی‌های پیست تست درایو کارمانیا داریم و پس از آن به سراغ تجربه رانندگی با BYD S7 خواهیم رفت؛ کراس‌اوور بزرگی که طی چند ماه آینده پا به خیابان‌های کشور خواهد گذاشت و قرار است پرچمدار برند BYD در کشور ما باشد.

حرکت در مسیر مشتری‌مداری
در دنیای پررقابت امروز، صاحبان صنایع متوجه این نکته شده‌اند که برای فروش هرچه بیشتر، بایستی احترام به حقوق مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهند. بدون‌شک یکی از حقوق اولیه خریداران خودرو، فراهم‌بودن مقدمات آشنایی هرچه بیشتر با محصولی است که قصد خرید آن را دارند. این موضوع باعث می‌شود تا خریدار با چشم باز انتخاب خود را انجام داده و بعدها از این انتخاب خود اظهار پشیمانی نکند. این اقدام علاوه بر کمک به انتخاب آگاهانه خریدار، موجب افزایش اعتبار شرکت خودروساز نیز خواهد شد؛ چرا‌که تا شرکتی از کیفیت محصول خود اطمینان نداشته باشد، حاضر نیست به‌راحتی آن را برای تست در اختیار مردم قرار دهد. در همین راستا و همانطور که اشاره شد، شرکت کارمانیا هفته گذشته پیست اختصاصی تست درایو محصولات BYD را در محل دفتر مرکزی این شرکت واقع در کیلومتر 16 جاده مخصوص تهران- کرج افتتاح کرد تا نخستین شرکت خودروساز داخلی لقب بگیرد که دارای پیست اختصاصی تست درایو خودروها‌ست. پیست مذکور حدود 700 متر طول داشته و از 5 قسمت تشکیل شده است. نخستین قسمت برای آشنایی راننده و سرنشینان با خودرو در نظر گرفته شده است. قسمت دوم مختص تست سیستم تعلیق خودرو بوده که در این قسمت، خودرو از روی چند دست‌انداز مختلف رد شده و میزان ضربه وارده به کابین خودرو مشخص می‌شود. قسمت سوم پیست، برای تست اسلالوم (حرکات مارپیچ) طراحی شده که در این تست، می‌توان هندلینگ خودرو و عملکرد سیستم‌های کنترل پایداری را مورد بررسی قرار داد. قسمت چهارم، یک مسیر مستقیم بوده که برای تست شتاب و سیستم ترمز خودرو درنظر گرفته شده است و در نهایت، قسمت پایانی پیست برای ریکاوری خودرو پس از انجام تست‌های گوناگون در نظر گرفته شده است.

S7 در ظاهر؛ ابهت در قاموس BYD
BYD S7 از بدنه و پلت‌فرم مشترک با برادر کوچک‌ترش S6 بهره می‌برد اما این یکسان‌بودن در نگاه اول خود را نشان نمی‌دهد. در واقع طراحان BYD با پیاده‌سازی یک فیس‌لیفت هوشمندانه و اساسی، موفق شده‌اند تا از چهره نسبتا قدیمی و ساده S6، یک ظاهر مدرن و باابهت را خلق کنند. در نمای جلوی S7، جلوپنجره بزرگ با خط کرومی ضخیم قسمت میانی و خط کرومی دیگری که چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل می‌کند، در کنار سپر بزرگ و خطوط برجسته روی کاپوت، چهره‌ای جدی و نسبتا خشن ایجاد کرده است. نمای جانبی S7 بیشترین شباهت را با S6 داشته اما جزئیاتی مانند طراحی متفاوت و جذاب رینگ چرخ‌ها، نوار کرومی حاشیه پنجره‌ها، رنگ نقره‌ای ریل‌های سقفی و حتی ورودی هوای تزئینی روی گلگیر جلو، نشان می‌دهد که با محصولی لوکس‌تر نسبت به S6 روبه‌رو هستیم. نمای عقب S7 نیز نسبتا ساده بوده اما مواردی همچون گرافیک جذاب چراغ‌ها، دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ زیر سپر که دو خروجی اگزوز بزرگ و جذاب را در خود جای داده و نوار کرومی بین چراغ‌ها، حس قدرت و مدرنیته را به بیننده القا می‌کند. در درون کابین S7 نیز مواردی همچون مانیتور بزرگ قسمت میانی داشبورد، صفحه نشان‌دهنده‌های تمام دیجیتال، استفاده متناوب از قطعات کرومی و طرح چوب در کنار صندلی‌های بزرگ چرمی، فضایی دلپذیر و درخور یک کراس‌اوور فول‌سایز لوکس را برای سرنشینان ایجاد کرده است.

آپشن‌های S7؛ برگ برنده
S7 سطح کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را به همراه داشته و به نوعی می‌توان آن را پرآپشن‌ترین خودرو چینی بازار کشور محسوب کرد که از این نظر کاملا مطلوب خریداران ایرانی خواهد بود. برخی از مهم‌ترین امکانات S7 عبارتند از: کیلس استارتر با قابلیت استارت پیشرانه از راه دور (Remote Engine Starter)، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه مجهز به فیلتر تصفیه هوا، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی (صندلی راننده در 12 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت) و مجهز به سیستم گرمکن و سردکن، سقف پانوراما، کروز کنترل، دی‌لایت، آینه‌های جانبی تاشو برقی، دوربین 360 درجه، سیستم مولتی‌مدیا با مانیتور لمسی 10.1 اینچی مجهز به مسیریاب (GPS)، سیستم عامل اندروید و 9 عدد بلندگو، قابلیت اتصال مانیتور خودرو به شبکه Wi-Fi، حافظه یکپارچه تنظیم صندلی راننده با غربیلک فرمان و آینه‌های جانبی، صفحه نشان‌دهنده‌های تمام LCD 12.1 اینچی، قابلیت بسته‌شدن در صندوق بار به صورت برقی، آینه داخلی الکتروکرومیک (تیره‌شونده به صورت اتوماتیک در صورت تابش نور شدید)، سنسور نور، دوربین ثبت وقایع (Crash Camera) پشت آینه داخلی، سنسور اندازه‌گیری و هشدار میزان باد لاستیک‌ها (TPMS)، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، 6 عدد ایربگ و ...  که در این بین نباید از آپشن وجود صندلی‌های ردیف سوم نیز غافل شد. هرچند صندلی‌های مذکور همانند بسیاری از کراس‌اوورهای هم‌اندازه، چندان مناسب افراد بزرگسال نیستند اما وجود آنها در سفرهای خانوادگی نسبتا کاربردی است.

قوای فنی S7؛ قابل اتکا
قلب تپنده BYD S7 یک نمونه 2 لیتری 4سیلندر است که این مجموعه به لطف استفاده از توربوشارژر، قادر به تولید حداکثر قدرت 203 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتن‌متر بوده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه روانه چرخ‌های جلو می‌کند. این پیشرانه نیز در بین رقبای چینی، پرقدرت‌ترین بوده و حتی از بسیاری از همکلاسان غیرچینی S7 نیز قوی‌تر است. در عمل نیز هنگامی که پدال گاز S7 را فشار می‌دهید، خودرو پس از یک تأخیر کوتاه، با قدرت زیادی حرکت کرده و در کنار القای یک حس لذت‌بخش به راننده، در سبقت گرفتن نیز یاری‌رسان او خواهد بود. هندلینگ S7 نیز با توجه به سگمنت خودرو قابل قبول بوده و عملکرد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی آن رضایت‌بخش است. وجود گیربکس دوکلاچه نیز یکی از مزایای مهم S7 بوده که باعث تعویض هرچه سریع‌تر و نرم‌تر دنده‌ها می‌شود. گیربکس مذکور از نوع دوکلاچه تَر بوده و مشکلات مربوط به استهلاک بالا و دردسرهای نگهداری گیربکس‌های دوکلاچه خشک را ندارد. از دیگر مواردی که با قرارگیری در کابین S7 جلب توجه می‌کند، تسلط خوب راننده به زوایای خودرو است که برای خودرویی با این ابعاد ضروری به نظر می‌رسد. صندلی‌های خودرو نیز با ابعاد بزرگ خود، به خوبی سرنشینان را در‌بر‌گرفته و راحتی مناسبی را برای سفرهای طولانی به ارمغان می‌آورند. در این بین، از کیفیت مناسب داشبورد خودرو نیز نمی‌توان به سادگی گذشت که یک سروگردن از بسیاری از چینی‌های بازار کشور بالاتر است.  تنها انتقادی که پس از راندن S7 ممکن است به آن داشته باشید، این است که فرمان خودرو گاهی سنگین احساس می‌شود. هرچند این موضوع در رانندگی‌های پرسرعت مسیرهای بین‌شهری می‌تواند یک نقطه قوت محسوب شده و پایداری خودرو را بهبود ببخشد اما در هنگام استفاده‌های درون‌شهری، کمی آزاردهنده خواهد بود. 

کلام آخر
BYD S7 یک کراس‌اوور بزرگ و کاملا جادار برای استفاده‌های خانوادگی بوده که از پیشرانه‌ای پرقدرت و سرحال بهره برده و امکانات رفاهی و ایمنی کاملی دارد. همه این موارد نشان‌دهنده این است که S7 تمامی فاکتورهای موفقیت در بازار خودرو کشور ما را داراست و از هم‌اکنون می‌توان آینده بسیار روشنی را برای آن پیش‌بینی کرد. به خصوص در شرایط فعلی که واردات خودرو ممنوع شده و برای خریداری یک کراس‌اوور وارداتی قابل رقابت با S7  بایستی مبالغ نجومی پرداخت کرد. S7 در نیمه دوم سال جاری از سوی شرکت خودروسازی کارمانیا وارد بازار کشور خواهد شد که البته هنوز قیمت دقیق و قطعی آن مشخص نیست اما به طور قطع، قیمت آن بسیار پایین‌تر از رقبای مشابه وارداتی خواهد بود و ارزش در مقابل مبلغ پرداختی بالاتری خواهد داشت. هم‌اکنون علاقه‌مندان می‌توانند با پیش‌پرداختی به مبلغ 70 میلیون تومان، S7 را با موعد تحویل دی ماه سال جاری پیش خرید کنند.

عکاس: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو