فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان محیط زیست :

آزبست از لنت های ترمز داخلی حذف شد

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: بر اساس شنیده ها و اقداماتی که انجام شده است، آزبست از لنت های تولیدی ترمز خودروها در کشور حذف شده است.

آزبست از لنت های ترمز داخلی حذف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایرنا ،  آزبست ماده ‌ای است که گرما را به خوبی جذب و پراکنده می ‌کند و علت استفاده از آزبست در لنت ترمز این است که لنت ها در معرض اصطکاک بالایی هستند، اصطکاک هم گرمای زیادی تولید می ‌کند. اما مشکل کجاست؟ وقتی آزبست ساییده می‌ شود، غباری تولید می ‌کند که استنشاق آن برای سلامت زیان ‌آور است و باعث مسمومیت و بیماری های تنفسی می شود زیرا هنگام ترمز گرفتن مقدار زیادی غبار آزبست تولید می ‌شود.

    عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این سوال که آیا آزبست از لنت های خودروها حذف می شود؟ اظهار داشت: ما دنبال این موضوع هستیم و به ما قول داده اند که آزبست از لنت ترمزهای خودروها حذف شود و اکنون بعید می دانم که آزبست در لنت های ترمز وجود داشته باشد شنیده ام که آزبست حذف شده است.
    وی در پاسخ به این سوال که میزان آلودگی خودروهای تولیدی چگونه است؟ و آیا خودروسازان استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کنند، نیز پاسخ داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که به دلیل تحریم ها نمی توانند تمام استانداردهای زیست محیطی را در صنعت خودرو اجرایی کنند.
    به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا کلانتری همچنین گفت: وزیر صنعت قول داده بودند که استاندارد یورو 5 را از سال آینده در خوردوسازی ها پیاده کنند اما چون اکنون حتی برای یورو چهار هم شرط گذاشته اند و تحریم ها در حال اجرا است نمی توانند ضوابط زیست محیطی را اجرا کنند.
    استانداردهای آلایندگی یورو (از 1 تا 6) میزان بیشینه مجاز را برای انتشار گازهای آلاینده خودروهایی که در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند، تعریف می‌ کند. این استانداردها، انتشار اکسیدهای نیتروژن (Nox)، هیدروکربن‌ ها (THC)، هیدروکربن‌ های بدون متان (NMHC)، مونوکسید کربن (CP) و ذرات معلق (PM) را در بر دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو