فونیکسریمکسبهتام

در زمان خرید لنت ترمز خودروهای ژاپنی باید به کدام ویژگی‌ها دقت کنیم

عصر خودرو- لنت ترمز اصلی‌ترین قطعه در سیستم ترمز خودرو می‌باشد. اگر بخواهیم اهمیت لنت ترمز در سیستم ترمز را خودرو بیان کنیم به تعبیری عمیق‌تر می‌توان گفت که لنت ترمز، حکم قلب سیستم ترمز خودرو را دارد.

در زمان خرید لنت ترمز خودروهای ژاپنی باید به کدام ویژگی‌ها دقت کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عملکرد درست لنت‌ترمز باعث می‌شود که شما باخیالی آسوده رانندگی کنید. اما این قطعه نیز همانند سایر قطعات دچار فرسودگی می‌شود. از جمله عواملی که باعث می‌شود لنت‌ترمز به مرور دچار فرسودگی شود، می‌توان به کیفیت مواد تشکیل دهنده لنت، سبک رانندگی شما و نوع مسیری که می‌پیمایید، اشاره کرد. اگر شما دارنده یکی از خودروهای ژاپنی همچون تویوتا و لکسوس هستید و سوالاتی در مورد خرید لنت‌ترمز دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

    عملکرد لنت‌ترمز تویوتا

    شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که نحوه عملکرد لنت‌ترمز در سیستم ترمز به چه صورتی است؟

    ابتدا با فشردن پدال ترمز، سیلندری فعال می‌شود که وظیفه این سیلندر فرستادن روغن ترمز به سمت کالیپرها است. در اینجا کالیپرها، لنت‌ترمز را درگیر می‌کنند. در اصل عملکرد اصلی لنت‌ترمز در این مرحله آغاز می‌شود، در اینجا لنت‌ ترمز به دیسک چرخ‌ فشار وارد کرده و باعث ایجاد نیروی اصطکاک می شود. این نیرو سبب کاهش سرعت و درنهایت، توقف خودرو شما می‌شود.

    معمولاً لنت‌ترمز هر خودرو با توجه به ویژگی‌های خاص خود با کد فنی مخصوصی تولید می‌شود. لنت ترمز تویوتا با توجه به ویژگی‌های مختلف این خودرو ممکن است که در یک سال و یک مدل متفاوت باشد. همچنین لنت‌ترمز این خودروسازی از لحاظ ظاهری نیز دارای دو نوع مختلف به نام لنت‌ترمز کفشکی و دیسکی است.

    تفاوت لنت‌ترمز دیسکی با لنت‌ترمز کفشکی

    استفاده از لنت‌دیسکی یا کفشکی مزیت یا عیب محسوب نمی‌شود اما به هر حال هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره شده است.

    • لنت کفشکی به دلیل استفاده از آهن بیشتر در ساخت آن، قیمت بالاتری نسبت به لنت‌دیسکی دارد.
       
    • میزان مصرف لنت‌کفشکی در شرایط برابر، نسبت به لنت‌دیسکی، کمتر است.
       
    • فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت‌دیسکی، پیچیده‌تر و زمان‌بر بوده و بالطبع، اجرت تعویض بالاتری نیز دارد.
       
    • لنت‌های کاسه‌ای یا کفشکی در مقایسه با لنت‌های دیسکی، به دلیل مصرف کمتر، فاز تنوع برند کمتری برخوردارند.

    زمان تعویض لنت‌ترمز لکسوس

    با توجه به اهمیت لنت ترمز لکسوس برای حفظ سلامت سرنشینان خودرو و همینطور سلامت سیستم ترمز خودرو می‌بایست زمانی که لنت‌ترمز دچار ساییدگی و فرسودگی می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. شما به عنوان مالک لکسوس اگر هر کدام از علامت‌هایی که در زیر بیان شده را در خودرو خود مشاهده کردید نشان دهنده این است که زمان تعویض لنت‌ترمز خودروی شما فرا رسیده است.

    • بوی سوختگی لنت
       
    • صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری
       
    • کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری
       
    • صدای سایش و خردگی در زمان ترمزگیری
       
    • احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز
       
    • روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت
       

    قیمت برندهای مختلف لنت‌ترمز لکسوس به چه صورتی است؟

    طبیعتاً لنت‌ترمز اصلی لکسوس، که از آن با نام لنت‌ترمز جنیون پارت یا OEM نیز نام میبرند؛ کیفیت منحصر بفردی دارد. چراکه توسط خود شرکت خودروسازی لکسوس سفارش داده شده و با بهترین مواد اولیه و پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخت، تولید شده است. این کیفیت بالا و ارزش برند لنت‌ترمز اصلی، دو عامل مهم برای داشتن قیمت بالای این لنت‌ها هستند. البته بالا بودن قیمت لنت‌ترمز اصلی دلیلی بر این نیست که سایر برند‌ها از کیفیت پایینی برخوردارند. در بازار لوازم یدکی برندهای مختلفی نیز وجود دارند که دارای قیمت‌های مناسب‌تر از لنت‌ترمز اصلی هستند و از لحاظ کیفیت نیز با برندهای اصلی در رقابت هستند. توجه کنید که در خودرو لکسوس، قیمت لنت‌ترمز با توجه به مدل و سال ساخت خودرو متفاوت است، پس حتما در هنگام خرید لنت‌ترمز لکسوس به مدل و سال ساخت خودرو توجه کنید.

     

    مقایسه لنت‌سرامیکی با لنت‌نیمه فلزی لکسوس

    اگر لنتی می‌خواهید که بدون صدا بوده و داغ نکند پیشنهاد ما به شما لنت‌ترمز سرامیکی است. چون این لنت‌ترمز به علت مواد تشکیل دهنده‌ای که دارد باعث می‌شود که حرارت به خوبی منتقل شده و در ترمزگیری‌های مکرر، سیستم ترمز عملکرد خوبی داشته باشد. طبعاً داشتن چنین ویژگی‌هایی در قیمت محصول نیز موثر است و به همین خاطر لنت‌سرامیکی به نسبت فلزی از قیمت بالایی برخوردار است. با تمام این اوصاف که برای لنت‌سرامیکی ذکر شد؛ دلیلی بر بی‌کیفیت بودن لنت‌های نیمه‌فلزی نیست! چرا که این مدل از لنت‌ها دارای کیفیت‌های مطلوبی بوده و حتی از برخی برندهای بی‌نام و نشان لنت‌سرامیکی نیز باکیفیت‌تر هستند.

    نحوه خرید لنت‌ترمز

    شما به عنوان خریدار لنت، در وهله اول به دنبال یک لنت‌ترمز باکیفیت و البته اصل هستید. چرا که امروزه وجود برندهای تقلبی و یا بی‌کیفیت باعث شده که خریدار دچار سردرگمی شود. همانطور که پیش از این نیز بیان شد، لنت‎‌ترمز اهمیت بسیار بالایی در سلامت سیستم ترمز خودرو دارد. پس انتخاب درست یک لنت‌ترمز باکیفیت بسیار با اهمیت است. معمولاً خودروها با توجه به سال تولید، مدل اتاق و... دسته‌بندی می شوند تا شما بتوانید به راحتی با داشتن مشخصات خودرو خود، یک لنت‌ترمز مناسب تهیه کنید. اما گاهی در برخی از خودروها می‌بایست برای تهیه لنت‌ترمز از شماره شاسی خودرو نیز اطلاع داشته باشید. با این توصیف‌ها اگر شما به عنوان مالک یکی از خودروهای تویوتا و یا لکسوس هستید و خرید یک لنت‌ترمز باکیفیت جزو دغدغه‌های شما شده است، می‌توانید به وب‌ سایت lent.ir مراجعه کنید و با خیالی آسوده یک لنت‌ترمز اصل و باکیفیت، مناسب با مدل خودرو خود تهیه کنید.

     

    جمع بندی

    در این مقاله بررسی کردیم که لنت ترمز در حفظ سلامت سرنشینان خودرو و همینطور سیستم ترمز خودرو بسیار موثر و با اهمیت است. با توجه به این تفاسیر زمانی که لنت‌ترمز خودرو شما فرسوده می‌شود باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض و خریداری لنت‌جدید اقدام کنید. اگر دارنده یکی از خودروهای ژاپنی همچون تویوتا و لکسوس هستید و خرید یک لنت‌ترمز باکیفیت جزو دغدغه‌های شما شده است، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی lent.ir می‌باشد. این فروشگاه اینترنتی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید آنلاین در زمینه فروش لنت‌ترمز خودرو است که با داشتن پشتیبانی فنی آماده ارائه مشاوره‌های رایگان و همینطور پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند تا با خیالی آسوده بتوانید یک لنت‌ترمز مناسب برای خودرو خود تهیه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو