فونیکسریمکسبهتام

تعطیلی در کمین تولیدکنندگان قطعات خودرو

عصر خودرو- یزدانبخش گفت:به دلیل مشکلات موجود در تهیه قطعات و مواد اولیه تا پایان شهریور، تولید قطعه سازان خودرو به صفر خواهد رسید.

تعطیلی در کمین تولیدکنندگان قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پیمان یزدانبخش رئیس کمسیون توسعه کسب و کار انجمن قطعه سازان  درباره وضعیت اشتغال در صنعت قطعه سازی اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر 770 هزار نفر در قالب 1200 شرکت، در انجمن قطعه سازان فعالیت می‌کنند. با در نظر گرفتن هزینه اشتغال بر‌ای هر نفر که معادل 220 میلیون تومان است، این صنعت ارزشی حدود 160 هزار میلیارد تومان دارد.
    رئیس کمیسیون توسعه کسب و کار انجمن قطعه سازان در تشریح شرایط کنونی این صنعت تصریح کرد:صنعت خودرو کشور  به واسطه تحریم های آمریکا ، دستورالعمل‌های مختلف و نوسانات ارزی به سمت مردگی حرکت می‌کند و با وجود اعلام نیاز قطعه سازان به 3 میلیارد یورو برای ادامه فعالیت، طی یک سال ،تنها 800 میلیون یورو  به این صنعت اختصاص داده شده است.

    بیشتر بخوانید:مواد اولیه تولید قطعات خودرو در دست واسطه‌هاست!/ خروج شرکت‌های خودروساز خارجی تأثیری بر بازار ندارد

    وی به اشاره به دستورالعمل گمرک مبنی بر پرداخت مابه التفاوت از سوی دریافت کنندگان ارز دولتی برای ترخیص کالا،اظهار کرد:پرداخت مابه التفاوت ارز دولتی و ثانویه برای قطعه سازان با توجه به نرخ گذاری دستوری خودرو از سوی شورای رقابت بدون در نظر گرفتن تورم،امکان پذیر نیست و نیاز است در صورت محاسبه مواد اولیه مورد نیاز این صنعت با قیمت ارز ثانویه،قیمت ها نیز آزاد شود.

    به گفته وی، به دلیل مشکلات موجود در زمینه تهیه قطعات و مواد اولیه وارداتی طی روزهای آینده 4 هزار نفر و تا اواخر شهریورماه نیز 14 هزار نفر نیروی فعال ئیگر در این حوزه تعدیل خواهند شد.همچنین تا پایان شهریور تولید قطعه سازان نزدیک به صفر خواهد رسید.

    رئیس کمسیون توسعه کسب و کار انجمن قطعه سازان با اشاره به سهم قطعه سازان از بازار داخل بیان کرد:دو دسته خودرو در بازار وجود دارد، دسته اولی خودرو‌هایی با قیمت زیر 50 میلیون تومان که حدود 80 درصد قطعات آن‌ها توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود و دسته دوم خودرو‌های وارداتی با تیراژ کم که سهم تولیدکنندگان ایرانی از این بخش 20 درصد است.

    یزدانبخش در پایان با اشاره به خروج پژو و رنو از بازار ایران بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های قطعه سازان داخلی، در صورت ایجاد فضای مناسب و تامین مواد اولیه می‌توان به راحتی خلا ناشی از خروج پژو و رنو از بازارکشور را پُر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو