فونیکسریمکسبهتام

مه غلیظ رانندگان در جاده های خلخال را دچار مشکل کرد

عصر خودرو- حاکمیت مه غلیظ در جاده های کوهستانی و عاری از خط کشی خلخال - استان گیلان موجب محدودیت دید رانندگان شده و تردد در این مسیرهای مه گیر را سخت کرده است.

مه غلیظ رانندگان در جاده های خلخال را دچار مشکل کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، فقدان خط کشی جاده همراه با مه بویژه در شب هنگام به حدی است که رانندگان عبوری از جاده های خلخال به پونل و یا خلخال به اسالم در استان گیلان بلحاظ شدت محدودیت دید به ناچار در میان راه متوقف شده و حتی قادر به ادامه مسیر و یا بزگشت نیز نمی شوند.
    وجود مه غلیظ در راه های ارتباطی منتهی به استان گیلان در 10 روز گذشته علاوه بر ایجاد مشکل تردد برای خودروهای عبوری منجر به بروز حوادث رانندگی همچون سقوط به دره های اطراف جاده ، برخورد خودروها با کوه و برخورد خودروها با
    یکدیگر و وارد شدن تلفات جانی و مالی مختلف نیز شده است.
    تعدادی از مسافران عبوری از این جاده ها به خبرنگار ایرنا گفتند: مه غلیظ مانع از دید چند قدمی آنها در جاده شده طوری که 10 دستگاه خودرو سواری حامل میهمانانی از جنوب کشور در تقاطع راه های خلخال به اسالم و پونل در گردنه الماس در میان راه توقف کرده و در انتظار رسیدن راننده ای بومی و آشنا به مسیر برای راهنمایی در جاده تاریک ، مه آلود و عاری از خط کشی بودند.
    پس از گذشت بیش از 10 سال از عملیات اجرایی طرح روشنایی جاده خلخال به اسالم در گردنه الماس هنوز این طرح به بهره برداری نرسیده ، در حالی که استفاده از این امکانات و چراغ های روشن این طرح می تواند برای حرکت و هدایت رانندگان عبوری در این جاده مه گیر کمک کند.
    محمد قربانی ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی های مدام همراه با مه غلیط دایمی در جاده های ارتباطی خلخال به گیلان موجب از بین رفتن سطح خط کشی جاده شده و با آرام شدن شرایط جوی و صاف شدن هوا در مسیرهای متنهی به استان گیلان خط کشی این مسیرها در داخل حوزه خلخال در دستور کار این اداره قرار دارد.
    23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
    گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو