فونیکسریمکسبهتام

دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافت

عصر خودرو- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و مه غلیظ دید افقی را در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۱۰ متر کاهش داد.

دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محسن خادمی  اظهار داشت: هم اکنون دید افقی در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت به کمتر از 10 متر و در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به کمتر از 20 متر کاهش یافته‌است.

    وی اضافه کرد: دید افقی در محور مهاباد - ارومیه به ویژه در نزدیکی سد حسنلو، کمربندی «دارلک» و محور مهاباد - میاندوآب نیز به کمتر از 50 متر کاهش یافته است و رانندگان هنگام تردد در این محورها باید فاصله طولی را رعایت کنند.

    وی در خصوص تردد در این محورها نیز گفت: پس از شروع بارش برف در این محورها، مسیر توسط عوامل راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شده اما تردد در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

    وی از رانندگان خواست هنگام تردد در جاده‌های این شهرستان خودرو خود را به زنجیرچرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجهیز کرده و جیره‌غذایی کافی به همراه داشته باشند.

    «خادمی»، اضافه کرد: محورهای مهاباد - بوکان و مهاباد - سردشت نیز باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

    خادمی با اشاره به بازگشایی راه دسترسی 35 روستای مهاباد نیز اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری راه دسترسی این روستاهای بازگشایی شده اما هم اکنون راه 15 روستای این شهرستان از جمله «چومل»، «قزلجه علیا و سفلی» و «قشقون علیا و سفلی»، «بینگوین» و «کارگ و هه‌رمی» مسدود است. 

    وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ 60 مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و 21 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

    طبق اعلام هواشناسی مهاباد سامانه بارشی جدید از امروز وارد آذربایجان‌غربی شده و تا پایان هفته به فعالیت خود در استان ادامه می‌دهد.

    مهاباد دارای بیش از 860 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 630 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو