فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۸۴۹»

ذرات معلق و آلاینده ازن در تهران غلیظ می‌شود

عصر خودرو- مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن را در تهران طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ مرداد ماه) پیش‌بینی کرد.

ذرات معلق و آلاینده ازن در تهران غلیظ می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسین شهبازی اظهار کرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی روز جاری افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت، همچنین در طول روز غلظت آلاینده ازن افزایش نسبی خواهد یافت.

    وی ضمن پیش‌بینی وضعیت جوی تهران گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز (24 مرداد) است و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین 5 تا 8 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی و جنوبی انتظار می‌رود.

    مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با تداوم این شرایط جوی طی فردا( 25 مرداد)، برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب شرقی خواهد بود و انتظار می‌رود بر غلظت ذرات معلق به طور موقت افزوده شود.

    به گفته شهبازی، تا روز آینده دما افزایش جزئی خواهد یافت. همچنین میانگین کیفیت هوای تهران هم‌اکنون 97 در شرایط سالم قرار دارد.

    به گزارش ایسنا، بنا به تاکید مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ازن یک آلاینده ثانویه و یکی از آلاینده‌های اصلی موجود در هوا است که به طور مستقیم در هوا منتشر نمی‌شود بلکه از طریق واکنش‌های شیمیایی بین برخی گازهای آلاینده انتشار یافته از منابع آلاینده از جمله هیدروکربن‌های فرّار و اکسیدهای نیتروژن با نور خورشید ایجاد می‌شود.

    شهبازی با بیان اینکه سه پارامتر در کنار هم باعث تولید گاز ازن می‌شوند، گفت: یکی گازهای آلاینده مثل اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن‌های فرّار است که به عنوان پیش‌سازعمل می‌کنند و از منابع مختلف آلاینده اعم از ثابت و متحرک خارج می‌شود البته موتورسیکلت‌های کاربراتوری و خودروهای کاربراتوری در تولید این گازها نقش عمده‌ای دارند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو