فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

خودروهای ثبت سفارش شده ترخیص می شوند

عصر خودرو- خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در تلاشیم شرایطی فراهم کنیم تا خودرو هایی که نمایندگی های رسمی در موعد مقرر ثبت سفارش کرده و پیش فروش شده اند، از گمرک ترخیص شوند

خودروهای ثبت سفارش شده ترخیص می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  مجتبی خسرو تاج معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری امروز خود عنوان داشت: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری قبل از ممنوع شدن واردات خودرو تعدادی از نمایندگی های شرکت های خودرو ساز خارجی اقدام پیش فروش خودرو و به تبع آن ثبت سفارش آنها در سامانه کردند؛ زمانی خودرو ها به گمرک رسید که واردات ممنوع شده بود و امکان ترخیص آنها نبود. به جهت آنکه در زمان قانونی پیش فروش انجام شده بود و شرکت ها متعهد شده اند باید تمهیداتی صورت گیرد تا این خودرو ها ترخیص شده و به دست صاحبانشان برسد.
    خسرو تاج افزود: میزان ثبت نام ها و تعهدات شرکت ها را مد نظر قرار می گیرید و در طی نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود تا از هیئت دولت بخواهد در خصوص ترخیص این خودرو ها تبصره ای را به قانون ممنوعیت اضافه کنند. با توجه به این که ممنوعیت در هیئت دولت تصویب شده باید تبصره ترخیص نیز در هیئت دولت نیز تصویب شود.
    رئیس سازمان توسعه تجارت میزان صادرات خودرو را در 4 ماهه نخست امسال را مناسب ارزیابی کرد و مقصد اولیه صادرات خودرو عراق عنوان کرد و افزود: ممنوع اعلام شدن واردات خودرو از ایران به عراق تنها لاف سیاسی مقامات این کشور است تا از فشار امریکا کاسته شود. گمان نمیکنم صادرات خودرو به عراق متوقف و یا حتی از میزان آن کاسته شود.
    خسرو تاج پرداخت مابه التفاوت قیمت ارز را برای محصولاتی که در قانون قدیم ارز 4200 به آن تعلق می گرفت و امروز مشمول آن نیستند را الزامی دانست و اعلام کرد: برای تعدادی از تجهیزات و ماشین آلات که پرداخت این مابه التفاوت مشکل برای وارد کننده و صنعت ایجاد میکند راهکاری اندیشیده خواهد شد و به وزیر صنعت ارجاع داده می شود تا در هیئت وزیران مطرح شده و از پرداخت این رقم معاف شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو