فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیات مدیره خبر داد

۲ پیشنهاد انجمن واردکنندگان خودرو با هدف کاهش التهاب بازار

عصر خودرو- رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو از دو پیشنهاد این انجمن با هدف کاهش التهاب و شکست حباب موجود در خودروهای وارداتی خبر داد.

۲ پیشنهاد انجمن واردکنندگان خودرو با هدف کاهش التهاب بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵:۰۰

    کوروش مرشد سلوک در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  درخصوص تشکیل بازار ثانویه و تاثیر آن بر احتمال رفع ممنوعیت واردات اظهار کرد: بازار ثانویه در حال حاضر شکل نگرفته و پیش از این نیز شاهد وجود این بازار بوده ایم که در دوره هایی از زمان، دچار التهاب و تشکیل حباب شده و برخی اوقات نیز خالی از هرگونه حباب قیمتی بوده و بر روی منطقی خاص حرکت می کند.
    وی ادامه داد: تبعات ممنوعیت واردات همواره مورد تاکید قرار گرفته و به دستگاه ها اعلام شده اما بازنگری دوباره در اختیار مسئولان دولتی است که برای حل التهابات بازار خودرو و همچنین کاهش حباب ایجاد شده، چه تصمیم هایی اتخاذ کنند.
    مرشد سلوک با اشاره به دو پیشنهاد این انجمن برای حل مشکلات فعلی اظهار کرد: پیشنهاد نخست بازشدن امکان ثبت سفارش است تا واردکنندگان در سال 97 بر اساس ثبت سفارش های انجام شده قادر به تامین خودرو باشند و این حباب تا اندازه ای کاهش یافته و از التهاب بازار کاسته شود.
    رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو پیشنهاد دوم این انجمن را آزادسازی واردات خودرو اعلام و تصریح کرد: در هر دو پیشنهاد تاکید شده که نیازی به ارز دولتی نیست و این نیاز از سوی واردکنندگان قابل تامین است که به نظر می رسد این پیشنهاد در دست بررسی است که در صورت اجرایی شدن، التهاب بازار کاسته و حباب کوچک تر خواهد شد.
    وی با بیان این که از آن جا که اثرات تصمیمات خودرویی بر جامعه بیشتر است، تصمیمات در این زمینه خاص تر خواهد بود، افزود: آن چه مسلم است تشکیل بازار ثانویه تاثیری بر رفع ممنوعیت واردات نخواهد داشت مگر آن که دولت خواستار اتخاذ تصمیمی خاص در این زمینه باشد.
    مرشد سلوک در ادامه درخصوص نتایج جلسه مشترک واردکنندگان با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: تاکنون نتیجه ای از جلسه چهارشنبه هفتهه گذشته منعکس نشده اما امیدواریم این اطلاعات برای تصمیم گیری در خصوص رفع مشکلات از واردکنندگان گرفته شده باشد.
    او با اشاره به حدود 20 هزار ثبت سفارش گفت:  برخی از این ثبت سفارش ها به دلیل سررسید ابطال و از میزان اعلامی کاسته شده است این در حالیست که بر اساس ضوابط و قوانین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برابر یا کمتر از این میزان ثبت سفارش باید خودرو پیش فروش شده باشد که امیدواریم هر چه سریع تر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو