فونیکسریمکسبهتام

عمر برخی کامیون‌های در حال تردد به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت اجرای قانون منع تردد خودروهای سنگین فرسوده گفت: متاسفانه برخی کامیون‌ها که عمر آنها به دوره جنگ جهانی دوم برمی‌گردد هنوز در حال تردد هستند.

عمر برخی کامیون‌های در حال تردد به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مسعود تجریشی در نشست خبری درباره کاهش آلودگی هوا و عملکرد کارگروه ملی آلودگی هوا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به فرسوده بودن برخی کامیون‌های در حال تردد در کشور اظهار کرد: به‌طور قطع باید ممنوعیت‌هایی برای تردد کامیون‌های فرسوده و جریمه آن‌ها وجود داشته باشد.

    وی ادامه داد: واقعیت آن است که کامیون‌های فرسوده نمی‌توانند در جاده تردد کنند. برای همین به جای اسقاط به شهر منتقل می‌شوند و در شهر تردد می‌کنند بنابراین حتما باید کامیون‌های قدیمی را از تردد منع کنیم.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برای یک سوم کامیون‌های موجود، باری وجود ندارد. به همین علت از رده خارج کردن آن‌ها هیچ مشکلی برای عرضه و تقاضا ایجاد نمی‌کند.

    تجریشی با اشاره به ضرورت تامین سوخت مناسب و استاندارد برای خودروهای دیزلی گفت: در صورت تامین سوخت برای برخی از این کامیون‌ها می‌توان داخل شهر از آن‌ها استفاده کرد. از اول خرداد ماه سال جاری وزارت نفت متعهد به تامین سوخت گازوئیل یورو 4 در کریدورهای تردد کامیون‌ها در سراسر کشور شده است.

    وی با تاکید بر اینکه سوخت گازوئیل یورو 4 تولید شده باید به‌درستی در سراسر کشور توزیع شود، گفت: در کنار تامین سوخت باید منع تردد خودروهای دیزلی فرسوده را هم مورد توجه قرار دهیم بنابراین اگر قانون به منع تردد تاکید دارد حتما باید انجام شود.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به اینکه 11 آیین نامه مربوط به قانون هوای پاک در روزهای پایانی اسفندماه 96 تهیه و تدوین شد، اظهار کرد: این آیین‌نامه‌ها در هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت و دو دستگاه اعلام کردند که نمی‌توانند در شرایط موجود به تعهدات خود عمل کنیم بنابراین با تغییر تعهدات در حد یک تا سه ماه این دستگاه‌ها خود را موظف کردند به وظایف خود عمل کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط