فونیکسریمکسبهتام

خودروسازی بروجرد جان دوباره گرفت

عصر خودرو- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان از افتتاح خطوط بازسازی‌شده خودروسازی بروجرد در هفته دولت خبر داد.

خودروسازی بروجرد جان دوباره گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمدرضا صفی‌خانی گفت: چرخ عظیم خودرو به‌زودی در لرستان و شهرستان بروجرد به حرکت خواهد کرد.
    وی با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه عظیم خودرو بروجرد بیان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون تلاش زیادی برای احیای مجدد کارخانه عظیم خودرو بروجرد انجام‌شده که با ورود سرمایه‌گذاری جدید بخش زیادی از مشکلات این واحد تولیدی برطرف و اکنون نیز شاهد پیشرفت مناسب عملیات اجرایی نصب خطوط جدید در این واحد تولیدی هستیم.

    صفی‌خانی اظهار کرد: اکنون با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده تمام تجهیزات موردنیاز و خطوط جدید این واحد خودروسازی نصب‌شده است.

    وی افزود: با قول سرمایه‌گذار پروژه این واحد تولیدی فعالیت خود را به‌صورت رسمی از پایان مردادماه آغاز خواهد کرد و شاهد فعال شدن خطوط تولید در آن هستیم.

    این مسئول با اشاره به اینکه اکنون یک خودرو نیز برای کسب استانداردهای لازم در این واحد تولیدی تولیدشده است، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تولید یک خودرو به‌صورت آزمایشی در کارخانه تحقق‌یافته و امیدواریم تا پایان ماه بتوان شرایط را برای آغاز فعالیت خطوط تولید عظیم خودرو مهیا کرد.

    وی با اشاره به اینکه مجوز تولید خودرو پروتون همچنان در اختیار شهرستان بروجرد خواهد بود، یادآور شد: باوجود اینکه اکنون مشکلاتی با شرکت خارجی تولیدکننده پروتون وجود دارد اما با سفری که وزیر پیشین صنعت و معدن به لرستان داشت مقرر شد که همچنان بروجرد به‌عنوان تولیدکننده خودرو پروتون در کشور باشد و این مجوز به هیچ شرکت خودروسازی دیگری واگذار نشود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذار پروژه به دنبال اجرای فازهای بعدی تولید خودروهای دیگر نیز بوده به‌نحوی‌که تولید خودروهای مختلف در دستور کار این شرکت قرار خواهد گرفت که در این راستا توافقاتی با شرکت‌های خارجی از چند کشور انجام‌شده و امیدواریم بتوان به‌مرور شاهد نصب خطوط تولید این خودروها نیز باشیم.

    وی به نقش بسیار مهم صنعت خودروسازی در توسعه اقتصادی استان اشاره‌کرده و گفت: لرستان از دیرباز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خودرو در کشور به شمار رفته و امیدواریم با فعال شدن دوباره کارخانه عظیم خودرو شرایط برای بازگشت دوباره این دیار به وضعیت پیشین خود و نقشش در بازار خودرو مهیا شود.

    صفی‌خانی اظهار کرد: مطمئناً با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کارخانه می‌تواند زمینه را برای اشتغال‌زایی تعداد زیادی از جوانان شهرستان بروجرد مهیا کنند.

    وی یادآور شد: البته مشکلاتی از زمان سرمایه‌گذار پیشین برای این واحد تولیدی پابرجا مانده که باید با حمایت مدیریت ارشد استان به دنبال برطرف کردن آن‌ها باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو