فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مراکز معاینه فنی خودرو؛ محل کسب درآمد سودجویان

عدم موفقیت در اجرای فاز نخست طرح کاهش آلودگی هوای تهران

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ارائه معاینه فنی نباید به محل سودجویی و درآمد‌زایی برخی افراد تبدیل شود، اتومبیل‌های هیبریدی و صفر باید از دریافت معاینه فنی معاف شوند.

مراکز معاینه فنی خودرو؛ محل کسب درآمد سودجویان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رسول خضری در رابطه با اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا و عدم امکان ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به داخل محدوده طرح ترافیک زوج و فرد گفت: در این طرح ایراداتی وجود دارد که می‌بایست بررسی و  رفع شود، از این رو اجرای این طرح به نتایج مد نظر کاملا نرسیده است، همچنین معاینه فنی نباید به محل سودجویی و درآمد‌زایی برخی تبدیل شود، خودروهایی که هیربیدی و صفر هستند نیازی به این قبیل معاینه‌های فنی ندارند اما برای‌ درآمدزایی بیشتر شامل این طرح می‌شوند.

    نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با  انتقاد از وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر‌های ایران افزود: مشکل زمانی آغاز می‌شود که مهمترین عامل کنترل و کاهش آلودگی هوا یعنی حمل و نقل عمومی در کشور تقویت نشده است. همه کشورهای دنیا بر توسعه وسایل حمل نقل عمومی تاکید ویژه‌ای دارند. در برنامه توسعه پنجم و ششم مقرر شده است که دولت 50 درصد هزینه توسعه و نگه‌داری ناوگان حمل و نقل عمومی را پرداخت می‌کند و 50 درصد آن را نیز شهرداری کلانشهر‌های بزرگ پرداخت کنند. ما در این زمینه نیاز به حمایت و توسعه داریم.

    وی ادامه داد: تهران سه برابر میزان مساحت جغرافیایی خود تراکم جمعیت دارد،  این میزان جمعیت در بسیاری از کشور‌ها وجود دارد اما با مساحتی بسیار بزرگتر از تهران، ضمن اینکه موتور و بنزین مصرفی خودروها در آنجا یورو 5 است، ولی در ایران با اینکه در برنامه ششم و پنجم به آن اشاره شده بود، اجرایی و عملیاتی نشد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: ما باید به سمت خودرو های پاک و برقی حرکت کنیم، موضوع آلودگی هوا یک مبحث بسیار پیچیده است و بسیاری از وزارت خانه‌ها و نهادها را با این موضوع درگیر کرده است، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنایع و معادن، وزارت نفت، نهادهای ریاست جمهوری مانند سازمان محیط زیست، و بسیاری از مجموعه‌های دیگر در این موضوع دخیل هستند و تنها یکی مجموعه نباید پاسخگو باشد.امیدواریم همه ارگان‌ها در این مبحث ورود کنند و با صدای واحد به نتیجه مطلوب برسیم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو