فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خبر داد

صادرات ۱۰ خودرو سواری بنز قاچاق

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در ۹ ماه اخیر ۱۰ خودرو سواری بنز و بی ام دبلیو وارداتی قاچاق، دوباره صادرات شد.

صادرات ۱۰ خودرو سواری بنز قاچاق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، جمشید قسوریان جهرمی  با اشاره به آمار دقیقی از اموال متروکه یا قاچاق انبار شده نداریم، اظهار داشت: طرحی سراسری در تمامی استان‌ها در حال اجرا است تا بتوان آمار دقیقی از وضعیت کالاهای موجود و انبارهای سازمان اموال تملیکی ارائه کرد. سال 96 بالغ بر 400 میلیارد تومان درآمد از محل فروش کالاها کسب شده است.

    مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد اینکه در جلسه اخیری که در استان هرمزگان برگزار شد،‌ گفته شد: 11 هزار کانتینر متروکه وجود دارد که کار بخشی از آنها نهایی نشده است، تصریح کرد: این تعداد کانتینر مربوط به سالهای گذشته و از سال 88 تا به امروز است و بحث آن جداست، چون هم اموال جاری و هم اموال متوقف شده گذشته را دنبال می‌کنیم.

    وی افزود: فقط در بندر شهید رجایی بندرعباس حدود 6 تا 7 هزار کانتینر وجود دارد و طبق اسنادی که گمرک ارائه کرد، ارقام مختلفی از 8 تا 9 هزار مطرح شد.

    جهرمی افزود: فرایندهای اداری این کالاها در جریان است و حدود 980 کانتینر تحویل اموال تملیکی شده تا حکم حاکم شرع برای فروش گرفته شود. کالاهای مختلفی وجود دارد، از مواد غذایی تا لوازم‌خانگی را شامل می‌شود و اکنون فرآیند تعیین ماهیت و ارزش‌گذاری آنها در جریان است.

    مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه بندر شهیدرجایی منطقه ویژه اقتصادی است و نمی‌توان طبق قانون کالایی را متروکه اعلام کرد، به دلیل بخشنامه گمرک و بازدید وزیر کشور و دستور معاون اموال رئیس‌جمهور قرار شد نسبت به اعلام کالای متروکه یا تعیین تکلیف آن اقدام شود.

    جهرمی یادآور شد: آمار حدودی اموال متروکه که در استان تهران 400 میلیارد تومان و در دیگر استان‌ها حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان می‌شود. برای تعیین دقیق ارزش و میزان کالاها دستور انبارگردانی داده شده است. هر ماه زمان بندی امحای کالاهای غیرمجاز در سال جاری داریم.

    به گفته این مقام مسئول، برخی موانع برای فروش کالاهای متروکه داشتیم که با همکاری مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفع شده است. برای صادرات کالاهای قاچاق، گمرک مجوزهایی را می‌خواست که با مصوبه دولت و بخشنامه‌ای که تهیه شده دیگر نیاز به مجوز برای صادرات کالا وجود ندارد و مقرر شد اسناد سازمان اموال تملیکی اسناد منشاء تلقی شود و فعلاً مشکلی نیست.

    وی اعلام کرد: تاکنون 10 خودروی سواری بنز و بی ام دبلیو به ارزش حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان در چند ماه اخیر صادرات شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو