فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

جبران کاهش تولید خودرو با وام ۲ هزار میلیاردتومانی

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودرو سازان گفت: کمک ۲ هزار میلیارد تومانی دولت به خودرو سازان می تواند عقب ماندگی های این صنعت را جبران کند.

جبران کاهش تولید خودرو با وام ۲ هزار میلیاردتومانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه دولت اعطای وام 2 هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را به بانک مرکزی ابلاغ کرده است، اظهار داشت: این تامین مالی می تواند بخشی از کاهش 36 درصدی تولید خودرو را جبران کند.

    وی با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی در ماه های اخیر موجب شده قطعه سازان بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنندگفت:این تامین مالی باید هرچه سریعتر انجام گیرد تا صنعت خودرو بتواند بدهی خود را به قطعه سازان پرداخت کند.
    دبیر انجمن خودرو سازان، 2 عامل کمبود نقدینگی وتحریم ها و عدم امکان نقل و انتقال پول را از عوامل کاهش تولید خودرو دانست و تاکید کرد:این کمک مالی باید درکوتاهترین زمان صورت گیرد و در غیر اینصورت مشکلات صنعت خودرو و قطعه حاد شده و پرداخت این پول نوشدارو پس از مرگ سهراب می شود.

    http://asrekhodro.com/News/19123

    زیان 819 میلیون یورویی پژو در 6 ماه

    شش سال پبش در چنین روزی در حالی که شرکت خودروسازی پژو -سیتروئن فرانسه در شش ماهه نخست سال 2011 حدود 806 میلیون یورو سود کرده بود، اعلام کرد در شش ماهه نخست سال 2012؛ بیش از 819 میلیون یورو زیان دیده است.
    این خبر موجب شده است مسئولان شرکت اعلام کنند بیش از یک و نیم میلیارد یورو صرفه جویی تا سال دوهزار و پانزده در این شرکت ضروری خواهد بود.
    ژان پیر مرسیه نماینده اتحادیه کارگری کارخانه پژو در شهر اولنه سو بووا که قرار تا سال 2014 تعطیل شود درباره این مبلغ کلان زیان مالی پژو که بسیار فراتر از پیش بینی ها است گفت:« باید جزییات این زیان مالی به همه اعلام شود و باید یادآوری کرد که فروش خودروهای پژو کاهش نیافته است. اکنون این پرسش مطرح شده که پول کجا رفته است. اگر بنا باشد که شرکت با کسری بودجه مواجه شود، حقوق بگیران نباید بهای آن را بپردازند. ما سالها ست که شاهد قربانی شدن مشاغل و دستمزدهای خود بوده ایم و اینک هیچ دلیلی ندارد که همچنان بهای خطاهای آنان را بپردازیم. سهامداران موظفند بهای این خطاها و تعطیلی اولنه را بپردازند. »
    وی ادامه داد:« ما به شدت با تعطیلی کارخانه اولنه مخالفت می کنیم. فیلیپ وارن مدیرعامل پژو به نخست وزیر وعده داده است کسی را اخراج نخواهد کرد اما در حقیقت مسیر اخراج های گسترده را در پیش گرفته زیرا می خواهد دو کارخانه اولنه و رن را تعطیل کند. او مثل همیشه در حال دروغگویی است. اتحادیه های کارگری به اتفاق در برابر تصمیمات مسئولان پژو مقاومت خواهند کرد. »
    وی درباره برنامه دولت برای کمک به بخش خودروسازی گفت :« تنها کمکی که حقوق بگیران از دولت باید بگیرند این است دولت مانع اخراج نیروهای کاری شود. اگر برنامه حمایت دولت به حمایت مالی از شرکت بدون جلوگیری از اخراج ها خلاصه شود ، این خطای بزرگی خواهد بود.»

    فیلیپ وارن مدیرعامل پژو اعلام کرده است از تصمیم خود برای کاهش نیرو انصراف نخواهد داد.

    http://asrekhodro.com/News/19133

    آغاز  ثبت‌نام معلولان متقاضی واردات خودرو با تخفیف 30میلیون تومانی

    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، گفت: سامانه ثبت‌نام معلولان متقاضی واردات خودرو با تخفیف 30 میلیون تومانی آغاز به کار کرده و معلولان تا یک ماه دیگر فرصت ثبت‌نام دارند. یحیی سخنگویی اظهار کرد: پس از انجام بررسی ها، چهار هزار و 700 معلول از سوی سازمان بهزیستی برای استفاده از تخفیف 30 میلیون تومانی واردات خودرو به اداره گمرک معرفی می شوند.

    وی افزود: معلولان بر اساس اولویت های شدت نوع معلولیت و داشتن گواهینامه معرفی می شوند و اگر تعداد متقاضیان واجد شرایط بیش از سهمیه اختصاص یافته باشد، میان آنها قرعه کشی می شود.
    معاون سابق توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از گفت وگویش، با اعلام خبر اتمام پایش پرونده های مددجویان در چهار استان همدان، گلستان، خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی، عنوان کرد: طی این پایش دو هزار مددجویی که از چند اداره کل سازمان بهزیستی چندین مستمری دریافت می کردند، حذف و دو هزار معلول پشت نوبتی جایگزین شدند.

    http://asrekhodro.com/News/19121

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو