فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

مهر تایید سازمان حمایت بر قیمت خودروهای وارداتی

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هرگونه تخلف واردکنندگان خودرو در حوزه گران ‌فروشی و تاخیر در تحویل محصولات پیش‌فروش شده را تکذیب کرد.

مهر تایید سازمان حمایت بر قیمت خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، جواد تقوی در پاسخ به این که شنیده شده برخی واردکنندگان از تحویل خودروهای پیش فروش شده به خریداران خودداری کرده یا خودرو را دیرتر از موعد مقرر تحویل می دهند، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با واردکنندگان داشتیم، مشخص شد که حتی در برخی از پیش فروش های بلندمدت شش ماهه یا سه ماهه نیز، خودرو در مدت زمان کوتاه تری تحویل خریدار می شود.

    وی ادامه داد: درواقع واردکنندگان تاخیری در تحویل خودروی پیش فروش شده نداشته و بعضا خودرو را در زمان کوتاه تری نیز تحویل می دهند.
    تقوی در پاسخ به این که آیا خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی مشمول قیمت گذاری هستند، اظهار کرد: قیمت خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی، بر اساس آنالیز قیمت صورت می گیرد. در این بررسی موضوعاتی همچون نرخ ارز، عوارض گمرکی و دیگر هزینه های واردات به اضافه سود قانونی واردکنندگان، مبنای تعیین قیمت قرار می گیرد.
    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: بنابراین تمام خودروهای وارداتی، نرخ مصوب و مشخصی دارند و باید به این نرخ ها عرضه شوند. سازمان حمایت نیز بر روی سیستم فروش واردکنندگان خودرو نظارت می کند تا قیمت های مصوب رعایت شود.

    وی در پاسخ به این که به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، برخی از واردکنندگان به جای عرضه مستقیم محصولات به نرخ مصوب، آنها را با قیمتی بالاتر به واسطه ها واگذار می کنند، اظهار کرد: این موضوع جزو شنیده هاست و ما گزارشی در این خصوص نداشته ایم. اگرچه اگر مصداق داشته باشد، تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19030


    بررسی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و زامیاد در کمیته قیمت‌گذاری خودرو
    شش سال پیش درچنین روزی دبیر انجمن خودروسازان از بررسی پیشنهاد افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو و زامیاد در کمیته قیمت‌گذاری خودرو خبر داد. احمد نعمت بخش از ارائه پیشنهادهای جدیدی از سوی دو شرکت خودروساز ایران‌خودرو و زامیاد برای افزایش قیمت برخی محصولاتشان به کمیته قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: این درخواست به دلیل افزایش هزینه‌های تولید صورت گرفته است.
    وی همچنین با اشاره به ارائه تقاضایی به وزیر صنعت برای برگزاری دوباره
    جلسات شورای سیاستگذاری خودرو، گفت: این تقاضا در حال بررسی است و احتمالاً هفته آینده جلسه شورا تشکیل شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/19065

    تشریح عوامل زنجیره‌ای کاهش تولید خودرو

    شش سال پیش در چنین روزی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه عدم تامین منابع و تسهیلات بانکی باعث کاهش تولید خودرو شده است گفت: البته شرکت‌های خودروسازی منابع‌شان را از طریق سیستم بانکی تامین می‌کردند که با سیاست‌های انقباضی اخیر بانک‌ها در تامین منابع برای تولید خودرو با مشکل مواجه شده‌اند.
    حمیدرضا فولادگربا اشاره به سیاست های اخیر انقباضی بانک ها در ارائه تسهیلات بانکی گفت: همانطور که مسئولان شرکت های خودروسازی اعلام کردند تاکنون در سال جاری نتوانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، این موضوع نیز به دلیل سیاست های اخیر انقباضی بانک ها است که باعث شده تولیدات خودرو کاهش یابد.

    وی ادامه داد: به دنبال کاهش تسیهلات بانکی به خودروسازان آنها قادر به عمل به یکسری از تعهداتشان نبوده و نتوانستند پرداخت های به موقع به قطعه سازان داشته باشند که این موضوع باعث شده قطعات را به موقع تحویل نگیرند، این عوامل زنجیره ای باعث کاهش تولیدات خودرو شده است.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت های خودروسازی بسیاری از منابع درآمدی خود را به بانک ها وابسته کرده اند، گفت: سیستم ها و شرکت های مختلف منابع خود را از محل هایی همچون افزایش سرمایه وسهامداران، درآمد ناشی از تولید و فروش اوراق مشارکت و همچنین منابع بانکی تامین می کنند که در خصوص شرکت های خودروسازی به نظر می رسد که وابستگی بسیاری به منابع بانک ها داشتند که عدم اختصاص این منابع باعث بروز مشکلات در تولید خودرو شده است.

    وی در عین حال خاطر نشان کرد: در جمع بندی می توان گفت که درصد کمی از عوامل کاهش تولید خودرو به تقاضای مشتری، واردات قطعات و یا تحریم ها مرتبط است،عمده دلیل رخ دادن کاهش تولید عدم تامین منابع مالی از سوی سیتسم های بانکی به شمار می آید.

    این کمیسیون عضو صنایع و معادن در پایان با تاکید بر اینکه این کمیسیون جلساتی با دو شرکت مهم ایران خودرو و سایپا برای بررسی دلایل کاهش تولید خودرو خواهد داشت، گفت: البته جلساتی با مدیران عامل بانک ها برگزار کردیم تا با افزایش حمایت خود از تولیدات مشکلات برطرف شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/19058

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط