فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

بدهی ۳۹.۵ میلیون دلاری ونزوئلا در سال ۹۰ به سایپا

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که ونیراتو شریک و مشتری سایپا در ونزوئلا از سال ۹۰ بابت فروش قطعات اس کی دی، ۳۹.۵ میلیون دلار تعهدات دارد. از سال ۸۹ نیز سایپا ۲۲.۵ میلیون دلار طلب داشت که آن نیز پرداخت نشده و بدین ترتیب شریک سایپا در ونزوئلا که دولت این کشور می‌شود حدود ۶۰ میلیون دلار به سایپا بدهکار است.

بدهی ۳۹.۵ میلیون دلاری ونزوئلا در سال ۹۰ به سایپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در مجمعسایپا معاون اقتصادی این گروه در این رابطه اعلام شد که علاوه بر مشکلات نقل و انتقال مالی، در این کشور کالای ساخته شده و سی کی دی نیز انباشته شده که مجوز فروش آنها به مشکل خورده است.
    امیری در رابطه با مشکلات نقل و انتقال پول نیز توضیح داد نامه نگاری انجام شده و از سوی وزیر صنعت و معدن در این رابطه نامه ای به وزیر نفت ایران نوشته و بحث تهاتر با فراورده های سوختی، آلومینیوم و سنگ آهن مطرح است.
    وی همچنین در حالیکه بیزینس در ونزوئلا را بدون در نظر گرفتن طلب ها، به دلیل نرخ ارز سودآور دانست تاکید کرد تا تعیین تکلیف بدهی ها، هرگونه ارسال قطعه به ونزوئلا متوقف شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18930
    هزینه تولید خودرو در ایران
    شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به برخی از افزایش هزینه‌های تولید در صنعت خودرو نسبت به تبعات تعلل صورت گرفته در تخصیص اعتبار مورد نیاز این صنعت هشدار داد.
    احمد نعمت بخش اظهار کرد: حدود سه هفته پیش تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو برای خروج از بحران نقدینگی به تصویب کارگروه حمایت از تولید رسیده و با توجه به شرایط فعلی تاکنون باید اختصاص می یافت.
    وی ادامه داد: در شرایطی که صنعت خودرو به امید تزریق نقدینگی به فعالیت خود ادامه می دهد و با توجه به کاهش 36 درصدی تولید خودرو در بهار امسال، مشخص نیست به چه دلیل تاکنون در تخصیص این تسهیلات تعلل شده است.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان این که هزینه های تولید صنعت خودرو با توجه به وارداتی بودن برخی مواد اولیه به شدت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت سال گذشته، نرخ مرجع دلار 15 درصد، یورو چهار درصد، پوند 12 درصد و ین ژاپن 18 درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: در بهار پارسال میانگین نرخ دلار مرجع 1062.6 بوده که در بهار امسال به 1226 تومان رسیده است. نرخ مرجع یورو نیز از 1528.5 تومان در بهار پارسال به 1585.2 تومان در بهار امسال افزایش یافته است. در این مدت نرخ پوند نیز از 1732.8 به 1944.6 تومان و 100 ین ژاپن نیز از 1291 تومان به 1520.8 تومان رسیده است.

    نعمت بخش افزود: افزایش نرخ انواع ارز در حالی است که خودروسازان برای برخی از گشایش اعتبارهایی که در شرایط فعلی امکان آن ها وجود داشته، از نرخ رسمی ارز و برای حواله پول نیز از نرخ آزاد ارز برای واردات مواد اولیه استفاده کرده اند.

    وی با بیان این که نرخ مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو نیز از سال 1388 تا 1390 حدود 57 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مدت حقوق و دستمزد، مالیات، نرخ انرژی و سایر پارامترهای دخیل در تولید نیز با افزایش هزینه روبرو بوده اند.

    به گفته نعمت بخش، در حال حاضر برخی خودروسازان در تولید برخی محصولات خود وارد حاشیه زیان شده اند.
    http://www.asrekhodro.com/News/18937

    نمی‌گذاریم تولید خودرو بیش از این کاهش یابد
    شش سال پیش در چنین روزی در حالی کاهش تولید صنعت خودرو ایران در سه ماه نخست امسال به رقم بی‌سابقه 36 درصد رسید که معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تامین مالی صنعت خودرو برای جبران کاهش تولید امسال تاکید می‌کند.  
    محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: اولین هدف ما در صنعت خودرو صیانت از تولید و حفظ تیراژ تولید این محصول در حد تولید سال گذشته است. در این راستا تامین مالی صنعت خودرو حتما به روش های مختلف صورت خواهد گرفت تا سقف تولید سال گذشته حفظ شود؛ علاوه بر آن که رشد تولید در سال جاری نیز مدنظر قرار دارد.
    وی با بیان این که مسوولان مختلف از جمله معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر حل مشکل نقدینگی صنعت خودرو تاکید دارند، خاطرنشان کرد: براساس مکانیزم هایی که برای تامین مالی مناسب خودروسازان پیش بینی کرده ایم، حتما در ماه های آینده بخشی از کاهش تولید خودرو در ماه های ابتدایی سال جاری جبران خواهد شد.
    این اظهارات در حالی است که علی رغم تصویب اختصاص تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به صنعت خودرو در کارگروه حمایت از تولید، تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار و زمان آن منتشر نشده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18914

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو