فونیکسریمکسبهتام

سامانه جدید هوشمند برای خودروهای پلیس+عکس

عصر خودرو- رئیس پلیس پیشگیری ناجا از تجهیز خودرو‌های گشتی پلیس در آینده به یک سامانه جدید هوشمند خبر داد.

سامانه جدید هوشمند برای خودروهای پلیس+عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  سامانه هوشمند «ثبت تخلف و استعلام خودرویی سیار» یکی از سامانه‌هایی است که اخیراً توسط سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا رونمایی شد.

    این سامانه که قابلیت نصب بر روی تمامی خودرو‌های پلیس را دارد، قادر است در حین حرکت، پلاک خودرو‌های در حال تردد را اسکن کرده و به صورت آنلاین، میزان جرائم رانندگی، سوابق تخلفات، نام مالک و مهمتر از همه تحت پیگرد بودن خودرو یا مسروقه بودن پلاک را با سرعتی بالا بررسی کند. البته این طراحان این سامانه این امکان را فراهم کرده‌اند که با توجه به نوع استفاده ماموران پلیس، دسترسی به اطلاعات خودرو‌های عبوری، قابلیت سطح بندی شده را داشته باشد.

    در این سامانه، به محض آنکه خودروی پلیس مجهز به این سیستم، از کنار خودروی در حال تعقیب، سرقتی یا شکایتی عبور کند، آلارم سامانه، اپراتور و ماموران پلیس را متوجه می‌کند که خودروی تحت تعقیب، که اطلاعاتش در بانک اطلاعاتی پلیس ذخیره شده و این سامانه قادر به لینک شدن با آن است تشخیص داده شده است.

    همچنین در این سامانه ثبت زمان، مکان، نقشه هوایی و تصویر خودرو با دقت بالا انجام شده و به صورت همزمان، تعداد بالایی از پلاک‌ها در هر لحظه ثبت می‌شود و تجهیزات اضافه شده به این سامانه، این قابلیت را در اختیار اپراتور می‌گذارد که در هر ساعت از شبانه‌روزی و حتی بدون نور کافی، رصد پلاک‌های خودروی عبوری انجام و استعلامات لازم هریک از پلاک‌ها انجام شود.

    با طراحی‌های انجام گرفته، دوربین متصل به آن می‌تواند در داخل خودرو نصب شده و امکان نظارت و رصد نامحسوس پلیس را فراهم کند؛ این در حالی است که اپراتور آن، توانایی گردش 360 درجه افقی و 45 درجه عمودی را داشته و اجرای دستورات اپراتور از طریق سکان هدایت بی‌سیم هم انجام شود.

    سردار محمد شرفی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه از نصب این دوربین‌ها بر روی خودرو‌های گشت انتظامی و تجهیز این خودرو‌ها به سامانه فوق خبر داد و اظهار کرد: در آینده قرار است گشت‌های انتظامی به این سامانه مجهز شوند.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این سامانه قدرت آن را دارد که با نصب بر روی خودرو‌های انتظامی، در حالی که این خودرو‌ها با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، به صورت همزمان بیش از 30 پلاک را بخواند، تحلیل کند و با مقایسه با بانک اطلاعاتی موجود، آلارم‌ها لازم در خصوص تحت تعقیب بودن خودرو، شکایتی یا سرقتی بودن خودرو‌ها را اعلام کند.

    وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی و محقق شدن این منابع، قطعاً نصب این سامانه بر روی خودرو‌های گشتی انجام خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو