فونیکسریمکسبهتام

مخالفت صنعت خودروسازی آمریکا با سیاست ترامپ در اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی

عصر خودرو- خودروسازان و معامله‌کنندگان خودرو در آمریکا کنار یکدیگر جمع شدند تا صدای مخالفت خود با اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی را به گوش نمایندگان کنگره این کشور برسانند.

مخالفت صنعت خودروسازی آمریکا با سیاست ترامپ در اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی اسوشیتد پرس (ای پی تی ان)، خودروسازان، معامله کنندگان و تهیه کنندگان خودرو در آمریکا در کنار یکدیگر جمع شدند تا صدای مخالفت خود با اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی را به گوش نمایندگان کنگره آمریکا برسانند.
    جنیفر اَدِر (Jennifer Adair) از تیم کیفی خودروسازی تویوتا در ایالت ایندینیا گفت: «افزایش 25 درصدی تعرفه بر خودرو‌های وارداتی و قطعات یدکی منجر به خرید کمتر و در نتیجه ایجاد اشتغال کمتر برای آمریکایی‌ها است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این اتفاق رخ دهد.»

    جکی والورسکی (Jackie Walorski) از نمایندگان جمهوری خواه مجلس آمریکا گفت: «اعمال تعرفه‌های سنگین بر خودرو‌های وارداتی، به صنعت حیاتی خودرو سازی لطمه می‌زند و رشد اقتصادی کشور ما را تهدید کرده و مشاغل را با خطر روبرو می‌کند.»

    اتحادیه اروپا نیز پیش از این اعلام کرد آماده اقدامات تلافی جویانه در برابر اعمال تعرفه‌های جدید ترامپ می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که افزایش 25 درصدی اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی باعث می‌شود تا قیمت یک خودرو که در حال حاضر در آمریکا 35 هزار دلار است، 6.875 دلار بالا برود. همچنین خودروی آمریکایی با همین قیمت نیز بین 2.270 الی 4.400 دلار افزایش قیمت خواهد داشت.

    دوگ جونز (Doug Jones) سناتور دموکرات ایالت آلاباما گفت افزایش اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی به معنای تحمیل مالیات بیشتر بر مردم آمریکا است.

    جونز افزود: «زمانی که مالیات‌ها افزایش می‌یابد سبب می‌شود تا قیمت خودرو‌ها و سایر اجناس بالا رفته و درخواست و توان خرید کاسته شود و در نهایت شغل کارگران با خطر روبرو شود.»

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو