فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو شیراز ۹۷ (۱۷)

مدیرعامل سایپا :طراحی رهام توسط متخصصان ایرانی انجام شده است

عصر خودرو-همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو سایپا در شهر شیراز و با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا،‌استاندار و جمعی از مسئولان دولتی این استان ، اولین خودرو ایرانی تولید شده بر روی پلت‌فرم ملی SP۱۰۰ با نام اولیه رهام، معرفی شد.

مدیرعامل سایپا :طراحی رهام توسط متخصصان ایرانی انجام شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به قنل از سایپا نیوز ، محسن جهرودی در این مراسم معرفی محصول جدید گروه سایپا گفت: اولین خودرو بر روی پلت‌فرم ملی SP100 به تولید رسیده و هم‌اکنون مراحل تست آن در حال انجام است و خوشحالیم که این محصول ایرانی در منطقه اصیل کشورمان ایران و در شهر شیراز معرفی می شود.

    وی با بیان اینکه پلتفرم این خودرو ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مراحل تست و کالیبره کردن این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آن را آغاز کنیم.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های یک جانبه آمریکا رویکرد ما تمرکز بر روی تولید داخل است و تولید این خودرو ایرانی جدید نیز در این راستا صورت می‌گیرد؛ ضمن آنکه آمریکا تمام دنیا نیست و ایران نیز یک کشور با تمدن بزرگ و با تجربه است.

    وی افزود: تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اما با توسعه داخلی‌سازی خودروها محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی خواهند ماند و به صراحت اعلام می کنیم که از این مقطع هم با سلامت و به خوبی عبور خواهیم کرد.

    جهرودی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات تا پایان سال، از هم‌اکنون تامین شده است، تصریح کرد: ما از ابتدای سال و حتی قبل از خروج دولت پیمان شکن آمریکا از برجام، شرایط را پیش‌بینی کرده و با تشکیل ستاد تدابیر ویژه در گروه سایپا قطعات مورد نیاز را پیشاپیش تامین کرده‌ایم.

    وی درباره وضعیت همکاری سایپا با سیتروئن اظهار کرد: سیتروئن فعالیتش را تعلیق کرده که البته متفاوت با خروج از ایران است. با این حال فعالیت شرکت سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و تولید محصولات فعلی آن ادامه خواهد یافت.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: رنو از ایران خارج نشده بلکه فعالیتش را کاهش داده است که این موضوع نشان‌دهنده خرد رنو و شناخت این شرکت از بازار داخلی ایران است که پیام خوبی نیز دارد. اگرچه حجم ارسال قطعات محصولات رنو کاهش پیدا کرده اما این شرکت اعلام کرده که از ایران خارج نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو