فونیکسریمکسبهتام

توصیه های پلیس آگاهی؛

مراقب جرایم در تابستان باشیم

عصر خودرو- رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: تابستان بدلیل گرمی هوا و حضور بیشتر شهروندان در خارج از منازل و همچنین تاثیرات فیزیکی بر روی بدن انسان، می تواند در افزایش و بروز برخی جرایم موثر باشد.

مراقب جرایم در تابستان باشیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از   پایگاه خبری پلیس ایران ، سرهنگ سعید سلیمیان افزود: به عنوان نمونه می توان به جرایمی شامل سرقت طلاجات کودکان، موتورسیکلت، لوازم داخل خودرو، کیف قاپی، کلاهبرداری در قالب کلاس های تابستانی و نزاع و درگیری اشاره کرد.
    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: در فصل تابستان مردم بیشتر به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مراجعه کرده و کودکان خود را با گوشواره، گردنبند یا دستبند طلا رها می‌کنند و از آن‌ها غافل می‌شوند و همین کار آن‌ها برای معتادان و سارقان ایجاد انگیزه می‌کند تا دست به سرقت طلاجات کودکان بزنند.
    سرهنگ سلیمیان همچنین یکی دیگر از جرایمی که در فصل تابستان رخ می‌دهد را سرقت موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان خیلی از افراد به دلیل گرمی هوا از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، سارقان نیز مترصد این هستند تا از غفلت و سهل‌انگاری مالکان این نوع وسیله نقلیه بهره‌برداری کنند.
    وی به شهروندان توصیه کرد به ‌منظور پیشگیری از سرقت، وسیله نقلیه خود را مجهز به زنجیر و قفل کرده و در محل‌های مجاز یا پارکینگ‌های دارای نگهبان پارک کنند.
    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین سرقت از لوازم داخل خودرو را نیز یکی دیگر از جرایمی برشمرد که درفصل تابستان رخ می ‌دهد و گفت: در این فصل بیشتر شهروندان و مسافران خودروهای خود را در کنار حاشیه پل‌های تاریخی یا پارک‌ها و تفرجگاه‌ها پارک می کنند و یا وسایل ایجاد انگیزه سرقت مانند کیف، دوربین، موبایل، لپ‌تاپ را روی صندلی خودرو قرار می دهند که همین موضوع باعث وقوع سرقت می‌شود.
    او در این باره نیز به شهروندان توصیه کرد که خودروهای خود را در پارکینگ‌های مجاز قرار دهند تا از سرقت آن جلوگیری شود و از قراردادن هرگونه وسیله با ارزش و گران‌قیمت و تحریک‌ کننده در داخل خودرو هنگام ترک آن پرهیز کنند.
    سرهنگ سلیمیان افزود: به دلیل اینکه بانوان در فصل تابستان بیشتر از فصول دیگر برای خرید از منازل خود بیرون می‌آیند و کیف خود را به‌ خوبی استتار نمی‌کنند، بنابراین بیشتر مورد کیف‌ قاپی قرار می‌ گیرند.
    وی به شهروندان به ویژه بانوان توصیه کرد، پول و وسایل گران ‌قیمت را در کیف خود نگذارند و اگر قصد این کار را دارند، حتما از خودرو استفاده کنند تا مورد کیف ‌قاپی قرار نگیرند.
    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین تاکید کرد: بانوان مراقب موتورسیکلت هایی نیز باشند که در هنگام عبور از خیابان و یا تردد در پیاده رو، از اطراف‌ آنها می‌گذرند.
    وی کلاهبرداری در قالب کلاس‌های تابستانی را از دیگر جرایم تابستانی برشمرد و گفت: با شروع فصل تابستان، با تبلیغات گسترده‌ای در خصوص فعالیت کلاس‌های تابستانی به ‌منظور پرکردن اوقات فراغت نوجوانان در سطح شهر مواجه می‌شویم.
    سرهنگ سلیمیان افزود: در این میان ممکن است برخی از مؤسساتی که عنوان می ‌کنند فرزندان خود را برای ورزش، هنر، نقاشی، خوشنویسی یا شنا به ما بسپارید، دارای مجوز قانونی نباشند.
    وی به خانواده ها توصیه کرد که توجه داشته باشند که این مؤسسات دارای مجوز قانونی باشند و دوم اینکه افرادی که در آنجا به‌ عنوان مربی کار می‌کنند، صلاحیت لازم را برای این کار داشته باشند و بعد از اینکه نسبت به صحت و سلامت این مؤسسات اطمینان حاصل کردند، فرزندان خود را برای ثبت ‌نام به این مکان‌ها ببرند.
    وی تصریح کرد: اگر مؤسساتی باشند که مجوز نداشته باشند یا کارکنان آن‌ها مورد تأیید نباشند، چه‌بسا ممکن است اتفاقاتی در این مکان‌ها رخ بدهد و مشکلاتی برای خانواده‌ها درست کند که جبران ‌ناپذیر باشد.
    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شهروندان درخواست کرد که اگر مطلع شدند که مؤسسه خاصی دارای مجوز نیست موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند تا نیروی انتظامی برخورد قانونی صورت دهد.
    وی در ادامه یادآور شد: با شروع فصل تابستان و تعطیل شدن مدارس و فراغت دانش آموزان از درس، مدرسه و تحصیل، اگر به‌خوبی اوقات فراغت آن‌ها مدیریت نشود، با بزهکاری یا افتادن این افراد در دام تبهکاران مواجه می‌شویم.
    سرهنگ سلیمیان افزود: برخی از این افراد ممکن است به سرقت‌های خیابانی و سرقت‌های خرد رو بیاورند، برخی ممکن است در دام توزیع‌کنندگان مواد مخدر بیفتند و بعضی نیز احتمال دارد مورد آزار و اذیت و مزاحمت قرار بگیرند که در این خصوص، به والدین توصیه می‌ شود حتماً کنترل و نظارت بیشتری روی فرزندان نوجوان خود داشته باشند.
    وی، دقت و کنترل رفتارهای فرزندان در عین برقراری ارتباط بیشتر با آنها به اشکال مختلف از جمله با ایجاد سرگرمی‌های معمول، بردن آن‌ها به تفریح، گردش و ثبت‌نام آن‌ها در کلاس‌های تابستانی، تا از این طریق بتوانند خلاء تعطیل شدن مدارس را برای‌ آنها پر و به ‌نوعی اوقات فراغت آن‌ها را مدیریت کنند.
    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، جرایمی همچون نزاع و درگیری را نیز در فصل تابستان بیشتر از سایر فصول دانست و گفت: گرمای هوا در تابستان باعث بالارفتن دمای بدن و کاهش میزان تحمل افراد در مواجهه با رویدادهای ناخوشایند می‌شود و چه‌ بسا شاهد هستیم که وقوع یک تصادف ساده یا عدم رعایت حق تقدم و رعایت نکردن نوبت در صف نانوایی یا صف بنزین، باعث بروز نزاع، درگیری و اتفاقات ناگوار شده است.
    وی در این رابطه نیز به شهروندان توصیه کرد بر اعصاب خود مسلط باشند، از الفاظ نامناسب و ناسزا استفاده نکنند و قبل از هر کاری به عاقبت آن بیندیشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو