فونیکسریمکسبهتام

درخشش سورنا در مسابقات فرمول یک دانشجویی ایتالیا

عصر خودرو- خودروی فرمول یک دانشجویان ایرانی تمام ازمایش ها و بازرسی های فنی در مسابقات بین المللی فرمول یک دانشجویی ایتالیا را با موفقیت پشت سر گذاشت.

درخشش سورنا در مسابقات فرمول یک دانشجویی ایتالیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  صدا و سیما؛ خودروی فرمول یک دانشجویان ایرانی تمام ازمایش ها و بازرسی های فنی در مسابقات بین المللی فرمول یک دانشجویی ایتالیا را با موفقیت پشت سر گذاشت.
    وحید ریاضی تهرانی، دانشجو ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد و سرپرست تیم خودرو فرمول یک دانشجویی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: تست شیب، تست ترمز،تست بازرسی های فنی و تست صدای اگزوز 4 ازمایش اصلی توسط داوران بین المللی در این دور از مسابقات بود که تیم دانشجویی جمهوری اسلامی ایران توانست قبول شود و مجوز ورود به مسابقات مهندسی را بگیرد.
     

    این خودرو، نخستین خودروی فرمول یک دانشجویی ایران است که توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ساخته شده است.
    حمید معین فر، عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه فردودسی مشهد به عنوان یکی دیگر از اعضای تیم دانشجویی ایران در این دور از مسابقات با بیان این که این خودرو ایرانی،« سورنا» نام دارد گفت: یک تیم 13 نفره با کار و تلاش شبانه روزی، طراحی خودرو را توانست در شش ماه به پایان رساند و فرایند ساخت آغاز گردید.وی افزود: با تلاش فراوان و تحمل مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه و کمبود امکانات، ساخت خودرو نیز در طول 9 ماه به پایان رسید و در مراسمی در تاریخ 2 دی 1396 با حضور بزرگان صنعت و دانشگاه رونمایی شد و در نهایت توانستیم در مسابقات بین المللی فرمول یک دانشجویی ایتالیا شرکت کنیم.
    در این دور از مسابقات که نزدیک به 2600 دانشجو از 82 دانشگاه مختلف شرکت دارند، داوران بین المللی با دقت خودروها را کنترل و مورد ازمایش قرار می دهند.
    فابریتسیو فریان، یکی داوران بین المللی گفت: ما همین الان شدت صدای اکزوز خودروی ایرانی را ازمایش کردیم که نتیجه ان بسیار خوب بود چرا که یکی از معدود خودروهایی است که در این مسابقات تست شده و که سطح صدای ان پائین و در چارچوب استانداردهای بین المللی است.
    سالواتوره روسو، یکی دیگر از داوران بین المللی حاضر در این مسابقات گفت: تست بازرسی فنی زیرساخت های خودروی ایرانی با موفقیت انجام شد باید بگویم تیم دانشجویی ایران حداکثر تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مسئله قابل تقدیر است. به اعتقاد من انها باید همین مسیر را ادامه دهند چون ظرفیت های واقعا بالایی را دارند.
    دانشجویان فرهیخته و پرتلاش ایرانی در حالی مورد تحسین و نقدیر داوران بین المللی فرمول یک دانشجویی قرار گرفته اند که نخستین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کنند. مسابقاتی که معتبرترین مسابقات دانشجویی در این رشته در جهان محسوب می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو