فونیکسریمکسبهتام

مسافرکش های شخصی در آژانس های تاکسی فعالیت کنند

عصر خودرو- سازمان تاکسیرانی فعالیت مسافربرهای شخصی در داخل شهر را غیرقانونی می داند اما به آنها پیشنهاد می دهد در صورت تمایل در قالب آژانس های تاکسی زیرنظارت این سازمان فعالیت کنند.

مسافرکش های شخصی در آژانس های تاکسی فعالیت کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیونی استان را در خود جا داده و یکی از حوزه های مهم در این شهر ناوگان حمل و نقل عمومی است.

    شهروندان کرمانشاهی روزانه توسط 9 هزار و 300 دستگاه تاکسی و حدود 330 دستگاه اتوبوس در سطح شهر جابجا می شوند.
    در کنار ناوگان حمل و نقل عمومی رسمی، آژانس های تاکسی و مسافربرهای شخصی هم در جابجایی مسافر در شهر کرمانشاه فعالیت دارند که سازمان تاکسیرانی فعالیت مسافربرهای شخصی را غیرقانونی اعلام کرده است.

    ** فعالیت 5500 مسافربرشخصی غیرقانونی
    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مسافرکش های شخصی یکی از مهمترین معضلات کنونی رانندگان تاکسی هستند که به انحا مختلف باعث ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری و معیشت تاکسیرانان می شوند و از طرفی بدون در نظر گرفتن حقوق قانونی تاکسیرانان باعث ایجاد ناامنی برای شهروندان شده اند.
    سجاد سلیمانی افزود: برابر آمارهای غیر رسمی و بازدیدهای میدانی صورت گرفته در شهر کرمانشاه روزانه بیش از پنج هزار و 500 دستگاه مسافربر شخصی غیرمجاز اقدام به حمل مسافر می کنند.
    او اظهار داشت: براساس قانون سازمان تاکسیرانی وظیفه مدیریت و نظارت بر تاکسی ها را بر عهده دارد و از سوی دیگر سیاست و تکلیف سازمان تاکسیرانی حمایت از حمل و نقل عمومی درون شهری است و نظارت و مقابله با خودروهای مسافربرهای شخصی غیرمجاز خارج از اختیارات سازمان تاکسیرانی است.

    **مسافربرهای شخصی در آژانس ها فعالیت کنند
    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه در ادامه گفت: براساس قانون راهنمائی و رانندگی حمل مسافر با پلاک شخصی غیرمجاز تخلف بوده و برای آن کُد جریمه تعریف شده است.
    سلیمانی اما تصریح کرد آن دسته از مسافربرهای شخصی که علاقه مند هستند می توانند برای فعالیت در یکی از آژانس های تاکسی تلفنی تحت پوشش این سازمان مشغول کار شوند.
    وی در ادامه با بیان اینکه شاید یکی از دلایل وجود مسافربرهای شخصی نبود شغل باشد، گفت: صرف نظر از چنین عاملی، نباید بیکاری دستاویز همه مشکلات برای مسافرکشی باشد زیرا موضوع حمل و نقل با امنیت و ایمنی جامعه مرتبط است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.
    او افزود: برابر آمار اعلام شده از سوی مراجع مرتبط بیش از 70 درصد از جرائم از جمله سرقت به عنف توسط بزهکارانی صورت می گیرد که در قالب مسافرکشی اقدام می کنند.
    او در مورد اینکه راهکاری برای ساماندهی این مسافرکش ها وجود دارد یا نه، گفت: مسافرکش های شخصی که شغل اصلی آنها مسافرکشی می باشد می توانند از طریق آژانس های تاکسی تلفنی مشغول به فعالیت شوند و یا با خرید تاکسی به صورت قانونی مشغول به خدمات رسانی شوند.

    ** توقیف 2500 مسافرکش غیرمجاز
    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه در ادامه این گفت و گو در ارتباط با اقدام های انجام شده در راستای جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی گفت: سازمان تاکسیرانی از زمان شروع اجرای طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز با همکاری و هماهنگی مراجع قضایی و پلیس راهور بیش از 2 هزار و 500 دستگاه خودرو مسافربر شخصی که برای ناوگان تاکسیرانی ایجاد مزاحمت کرده بودند توقیف و اعمال قانونی شده اند و این طرح کماکان با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.
    سلیمانی در مورد راهکارهای سازمان تاکسیرانی برای ممانعت از فعالیت مسافربرها نیز افزود: مقوله مسافربر شخصی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و با وجود اقدام های سازمان تاکسیرانی و نهادهای مرتبط، مهم ترین نقش در کاهش مسافربرهای شخصی خود مردم دارند که از مسافربرهای استفاده نکنند و در کنار این ها لازم است که رسانه ها و نهادهای ذیربط در جهت آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی گام های مؤثری بردارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو