فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو؛

افت ۴۵۴ واحدی شاخص گروه خودرو در این هفته

عصر خودرو- در این هفته بازدهی گروه خودرو ۳ درصد کمتر شد و شاخص گروه با کاهش ۴۵۴ واحدی مواجه شد میانگین حجم و ارزش معاملات گروه نیز افت ۲۳ و ۲۸ درصدی را تجربه کردند.

افت ۴۵۴ واحدی شاخص گروه خودرو در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، از مهمترین اتفاقات روز شنبه  بازگشایی نماد خکاوه پس از اخراج و انتقال به تابلو پایین تر (بازار پایه ج)، با افت حدود 16.5 درصدی بود. از طرفی خساپا با رشد 0.7 درصدی در قیمت 836 ریال و خودرو با افت 1 درصدی در قیمت 2,350 ریال معاملاتشان را خاتمه دادند. در مقابل، پنج نماد قطعه ساز خمحور، خاهن، خمحرکه، ختراک و خموتور با بیشترین رشد قیمتی صف خرید تشکیل دادند و موجب سبزپوشی شاخص شدند. این درحالی بود که خپویش منفی کامل و صف فروش بود. مابقی نمادها نیز متعادل بودند.

    یکشنبه خساپا با افت 4.9 درصدی در قیمت 81 تومان تا صف فروش شدن پیش رفت، خزامیا در حاشیه 4 درصد منفی 70 تومانی شد. خودرو هم در حاشیه 3 درصد منفی در قیمت 232 تومان معاملاتش را پایان برد. خاور در حاشیه 4 درصد منفی 54 تومانی شد که ارزان ترین سهم گروه نیز می باشد. ورنا، خمهر، خوساز، خکار، و خکمک افت منفی کامل و صف فروش داشتند و تعدادی نماد درحاشیه 4 درصد منفی یا متعادل بودند. در طرف مقابل نمادهای خاهن، ختراک، خموتور و خلنت صف خرید تشکیل داده بودند و خمحور رشد حوالی 4 درصد را تجربه کردند.

    روز  سه شنبه نمادهای خگستر و خاذین به دلیل تشکیل مجمع متوقف ماندند. در مجمع خگستر به دلیل پایین تر بودن سود تلفیقی از سود شرکت اصلی‌ و الزام به تقسیم سود ده درصدی بر مبنای قانون تجارت، مجمع با تقسیم 10 درصد از سود هر سهم معادل 40  ریال موافقت کرد. در این روز علی رغم صف خرید چند قطعه ساز شامل خموتور، ختراک و خلنت جو کلی گروه خودرو منفی متعادل بود، در این میان سایپا سهامداران را برای روز یکشنبه 31 تیرماه به دو مجمع سالیانه و فوق العاده فراخواند که به دلیل عدم تمایل سهامداران به شرکت در مجمع  شاهد افت 2.8 درصدی نماد تا رسیدن به قیمت 794 ریال بودیم. خودرو هم با صفر منفی در قیمت 2,316 ریال معاملاتش را پایان برد.

    آخرین روز کاری هفته به دلیل عرضه اولیه سنگین پارس جو کلی بورس منفی بود و لذا گروه خودرو نیز از این وضعیت مستثنی نبود این در حالی بود که لحظات پایانی خساپا و خودرو رنج مثبت زدند و به ترتیب در قیمتهای 800 ریال و 2,370 ریال معاملاتشان را پایان دادند. نمادهای خزامیا، خاذین، خاور و خمهر به دلیل برگزاری مجمع سالیانه متوقف ماندند، در طرف مقابل خگستر پس از تقسیم سود 40 ریالی بازگشایی شد ولی معامله ای صورت نگرفت. به این ترتیب چهارشنبه هم جو کلی گروه منفی بود در این میان نماد ختراک در حاشیه 3 درصد مثبت، خفنر و خلنت در حاشیه 1 درصد مثبت بیشترین رشد قیمتی را ثبت کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو