فونیکسریمکسبهتام

شرکت‌های خودروسازی به انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا هشدار دادند

عصر خودرو- صنایع انگلیسی و در راس آن‌ها شرکت‌های خودروسازی به دولت انگلیس درباره خروج از اتحادیه گمرکی اروپا هشدار دادند.

شرکت‌های خودروسازی به انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا هشدار دادند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان  ، دولت انگلیس با فشار‌های فزاینده‌ای برای توضیح طرح خود درباره نوع روابط آینده با اتحادیه اروپا پس از خروج از این اتحادیه، روبروست. صنایع انگلیسی و در راس آن‌ها شرکت‌های خودروسازی به دولت این کشور درباره خروج لندن از اتحادیه گمرکی اروپا هشدار دادند.

    گزارشگر شبکه الجزیره گفت: نصف شدن سرمایه‌گذاری در بخش خودروسازی انگلیس و کاهش فروش خودرو در این کشور، مسئله غیرمنتظره‌ای برای خودروسازان نیست. آن‌ها هشدار می‌دهند که ممکن است انگلیس به علت خروج از اتحادیه اروپا با شرایط بدتری هم روبرو شود.

    مایک هاوز، مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو در انگلیس، به الجزیره گفت: «خطر آن است که این شرکت‌ها به طور معمول، طرح‌های فوق‌العاده خود را به مرحله اجرا می‌گذارند. این شرکت‌ها بلافاصله تعطیل نخواهند شد، اما ممکن است با اخراج هزاران نفر از کارکنان خود، قدرت رقابت را از دست بدهند.»

    در ادامه این گزارش آمده است: بی ام دبلیو، زیمنس و ایرباس از جمله شرکت‌های صنعتی هستند که به ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، درباره خارج شدن از اتحادیه گمرکی اروپا هشدار دادند. عضویت در اتحادیه گمرکی اروپا اجازه انتقال کالا‌ها بین کشور‌های عضو را بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌دهد.

    خبرنگار الجزیره خاطرنشان کرد: با وجود گذشت بیش از دو سال از همه‌پرسی تاریخی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جزئیات روابط آینده انگلیس با این اتحادیه هنوز مشخص نشده است. اما دولت انگلیس امیدوار است پیش از ماه مارس آینده به توافقی در این باره دست پیدا کند. فقط نه ماه تا زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، اما ترزا می‌ از یک سو با شورشی در داخل حزب خود روبروست و باید آن را خاموش کند و از سوی دیگر، باید سران اتحادیه اروپا در بروکسل را به پذیرفتن طرح او درباره خروج از این اتحادیه راضی کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو